چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان

چرایی بازگشایی سینما‌ها و ممنوعیت حج تمتع در عربستان

مملکت عربی سعودی که دم از این می‌زند که سرزمین حرمین شریفین در آن قرار دارد، در حال نظرخواهی درباره اجازه فروش مشروبات الکلی در این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، رژیم سعودی همزمان با ممنوع کردن حج تمتع برای حجاج کشور‌های دیگر و برگزاری محدود آن داخل عربستان به بهانه شیوع کرونا، به بازگشایی سینما‌ها و نیز برگزاری نظرخواهی برای فروش مشروبات الکلی در این کشور اقدام کرده است. مملکت عربی سعودی که دم از این می‌زند که سرزمین حرمین شریفین در آن قرار دارد، در حال نظرخواهی درباره اجازه فروش مشروبات الکلی در این کشور است. مقامات سعودی برای ترویج انحطاط اخلاقی و دینی تلاش می‌کنند.


گزارشگر المسیره در گزارشی گفت: عربستان که هنوز از آن به علت تکروی اش در گرفتن تصمیم ممنوعیت برگزاری حج تمتع به بهانه شیوع کرونا و محدود کردن آن به شمار معدودی از حجاج داخلی به شدت انتقاد می‌شود، بار دیگر در حال اجرای برنامه‌های صهیونیستی آمریکایی است.
این بار عربستان به جلوگیری از برپایی فرائض بسنده نکرده بلکه به مباح کردن کار‌های حرام اقدام کرده است. صفحه نظرخواهی‌های سعودی در توئیتر در حال نظرخواهی درخصوص موضوع اجازه فروش مشروبات الکلی در عربستان در بازار‌های آزاد فرودگاه‌های بین المللی است.
این در حالی است که فعالان سعودی در توئیتر به شدت خشم خود را از طرح این پرسش در یک کشور اسلامی که همه موارد مربوط به مشروبات را حرام کرده است، اعلام کردند به خصوص آنکه حرمین شریفین زیر نظر عربستان قرار دارد.
همه این‌ها در عربستان و در سایه تلاش‌های گسترده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی رخ می‌دهد که برای فتنه افکنی داخل همه جامعه سعودی به خصوص بین اسلامگرایان تلاش و میلیون‌ها دلار برای هر چیزی که به انحطاط اخلاقی ربط دارد، هزینه می‌کند و تنها غرب از این موضوع سود می‌برد.
هم زمان با اعلام ممنوعیت ورود حجاج خارجی به عربستان به بهانه کرونا، شورای عالی رسانه‌های دیداری و شنیداری سعودی اعلام کرد: سینما‌ها به روی مردم بازگشایی شده اند.
پایگاه اینترنتی «تچ جویس» متخصص در اخبار خودرو فاش کرد: محمد بن سلمان سال گذشته قراردادی به ارزش یک میلیارد و ده میلیون دلار با شرکت لوسید موتورز امضا کرده که بر اساس آن، بیش از نیمی از سهام این شرکت را مالک شده است. وی این مبلغ را از محل ثروت حاکمیتی عربستان پرداخت کرده است.
پایگاه اینترنتی آمریکایی فارن لوبی نیز نوشت: بن سلمان پس از کشته شدن عبد الرحمن حویطی (از سران قبیله حویطات و مخالف مصادره اراضی این قبیله به بهانه ساخت شهر نیوم) قراردادی به ارزش یک میلیارد و ده میلیون دلار با شرکت رادرفاین در روابط عمومی امضا کرده است تا به وی برای زیبا جلوه دادن شهر تخیلی اش یعنی شهر نیوم کمک کند.
گزارشگر گفت: بن سلمان برای مالک شدن باشگاه نیوکاسل یونایتد انگلیس نیز در مقابل پرداخت بیش از ۳۷۰ میلیون دلار تلاش می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران