اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد

اعمال محدودیت در کربلا تمدید شد

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عراق، محدویت‌های اعمال شده در کربلا تمدید و حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) خلوت‌تر از هر زمان دیگری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اعمال محدودیت‌ها در کربلا به دلیل شیوع کرونا قرار بود از دوم تیرماه به مدت یک هفته اعمال شود، اما با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های اعمال شده توسط استاندار این شهر تمدید و همچنان برقرار است.


بر همین اساس، تمامی مراکز و مغازه‌ها اجازه فعالیت نداشته و همچنان بسته هستند. علاوه بر این، در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نیز که با وجود کرونا پذیرای زائران هستند، به دلیل ممنوعیت تردد در کربلا تعداد زائران بسیار اندک است. به طوری که تنها افراد محلی و اطراف حرم و از جمله کارگران و مهندسان ایرانی برای توسعه حرم سیدالشهدا (ع) به این قطعه از بهشت مشرف می‌شوند و دیگر خبری از برپایی محافل قرآنی یا برگزاری حلقه‌های زیارتی نیست.


به گفته منابع آگاه، با توجه به شیوع کرونا زمان از سرگیری فعالیت‌ها در کربلا و امکان زیارت برای افراد هنوز مشخص نیست.


خلوتی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و همچنین ممنوعیت در سیطره‌های منتهی به شهر کربلا برای جلوگیری از ورود زائران و حتی مردم سایر شهرهای عراق، در حالی است که بین الحرمین و اطراف حرم‌ها در هفته چندین نوبت ضدعفونی می‌شود.


همچنین در ورودی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به صورت حرارتی، دمای بدن زائران سنجیده می‌شود تا افراد در صورت داشتن علائم بیماری امکان تشرف به داخل حرم را نداشته باشند.


با شیوع کرونا شهرهای کربلا و نجف قرنطینه شده است و همچنان محدودیت‌ها در این شهرهای زیارتی اعمال می‌شود و استاندار کربلا و نجف از عدم پذیرش زائران  در این دو شهر خبر داده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران