حج ابراهیمی تاثیرگذار در جهان اسلام و عامل تحول است+ فیلم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حج ابراهیمی دارای شاخصه‌های بسیار تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی است، تصریح کرد: اگر حج ابراهیمی به درستی برگزار شود، تاثیر آن در جهان برای همگان نمایان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، عصر امروز در ویژه برنامه جلوه‌های حج در سیره امام رضا(علیه السلام) که به صورت مجازی برگزار شد به بیان ویژگی‌های اقتدار اسلامی و عزت مومنانه در حج در کلام امام الرضا علیه السلام پرداخت و تعیین شعار حج ۹۹ با عنوان «حج معنویت، همبستگی و اقتدار اسلامی» را در همین راستا برشمرد.
وی با بیان اینکه اقتدار اسلامی و عزت مومنانه به معنی شکست ناپذیری مستحکم و با صلابت است، تصریح کرد: حج در صورتی که با واقعیت و حقیقت خود انجام شود، دشمن شکن و سرنوشت ساز خواهد بود. شما ملاحظه می کنید وقتی  حضرت رضا علیه السلام در زمان حاکم عباسی مامون خواستند نماز استقساء بجا بیاورند به قدری این نماز شورانگیز و پر اثر بود که مامون نتوانست آن را تحمل کند و درخواست کرد امام علیه السلام از میانه راه باز گردند. این در حالی بود که این عبادت غیرواجب با حضور مردم یک شهر برگزار شد، اما حج یک عبادت واجب، فراگیر و جهانی است. اگر حج ابراهیمی به درستی برگزار شود، جهانیان تاثیر آن را به خوبی خواهند دید.
سرپرست حجاج ایرانی به گوشه‌ای از عوامل اقتدار در حج و علل تشریع آن پرداخت و یادآور شد: تفقه از جمله عوامل اقتدار حج است، زیرا تفقه، همان دانش و دریافت کامل معارف اقتدار ساز به شمار می‌آید، همچنین اگاهی و رسیدگی به نیازها و برنامه های مسلمانان در جهان اسلام .
وی،  پاکسازی روحی و  حرکت بسوی نور الهی  را از دیگر عوامل و پایه‌های اقتدار و عزتبخشی به جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: درهمین راستا امام مجتبی علیه السلام می فرماید «وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِیرَةٍ وَ هَیْبَةً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَةِ اللَّهِ إِلَی عِزِّ طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ»«اگر طالب عزت و اقتدار هستی به دنبال اطاعت از خداوند باش.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه اقتدار ظاهری هرگز پایدار نیست، ادامه داد: همانگونه که اقتدار کمونیست‌ها ماندگار نبود، حاکمیت لیبرال دموکراتیک نیز ماندگار نخواهد بود و این درماندگی آنان به دلیل فاصله گرفتن از حقایق هستی است. امام رضا علیه السلام در این زمینه می فرماید«إنه لیس بین الله و بین أحد قرابة و لاینال أحد ولایة الله إلابالطاعة ولقد قال رسول الله ص لبنی عبدالمطلب ایتونی بأعمالکم لابأحسابکم وأنسابکم ...»دسترسی به ولایت الله و اقتدار جز با اطاعت و عمل به دستور و فرامین الهی ممکن نیست، از این‌رو است که امام راحل عظیم الشان آنچه را بیان می‌کردند، مقتدرانه نیز به آن عمل می‌کرد، چون ایشان عبد الهی بود.
وی یادآور شد: اقتدار واقعی همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر پاسخ نامه رئیس جمهور آمریکا و همچنین درخواست روسای کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و درخواست ترامپ را نپذیرفت و اعلام کرد که او را شایسته پاسخ نمی‌دانم و این اقتدار در سایه عمل به دستورات الهی برای رهبر جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.


 




نظرات کاربران