تجلیل از خادمان حج تعظیم شعائر الهی است

امام جمعه کنگاور گفت: تجلیل از خادمان، کارکنان و پیشکسوتان حرم آل‌الله و سفرهای حج تعظیم شعائر الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام علی محمد لروند روز چهارشنبه (11 تیرماه) در آیین تجلیل از خادمان و پیشکسوتان حج که به مناسبت هفته حج در شهرداری کنگاور برگزار شد، از خدمات و تلاش‌های همه کسانی که در طول عمر خویش در خدمت ضیوف الرحمان و حرم آل الله بوده اند، قدردانی کرد.
وی گفت: قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره حج، با صراحت مراسم و برنامه‌های حج را جزء شعائر ‌برشمرده است و تمام عبادت‌های دسته جمعی از جمله همین مراسم تکریم از پیشکسوتان حج جزو شعائر خداوند است.
حجت الاسلام لروند افزود: مراجع شیعه در تفسیر آیه مذکور گفته اند هرگونه فعالیت اجتماع محوری که به سود اسلام و مسلمین صورت گیرد جزو شعائر الهی محسوب می شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگاور در ادامه زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام را حج فقرا دانست و صحن و سرای این حرم نورانی را با حال هوای بهشت برین توصیف کرد.
شهردار کنگاور نیز در این مراسم با تبریک هفته حج و زیارت و تقدیر از زحمات پیشکسوتان حوزه حج کنگاور گفت: این شهرستان علاوه بر اینکه منزلگاه عاشقان حسینی در طول سالیان متمادی بوده، در خدمت به حجاج بیت الله الحرام نیز آوازه ای دیرینه دارد.
رامین صادقی افزود: شهرداری در حوزه فعالیت های فرهنگی تلاش می‌کند متناسب با مناسبت‌های فرهنگی از فعالیت پیشکسوتان مربوطه تجلیل به عمل آورد.
در پایان این آیین از هشت تن از پیشکسوتان حج کنگاور با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.


| شناسه مطلب: 101237




حج تمتع سازمان حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران