تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم

تشریح رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲، رویکرد و ویژگی برنامه های امسال سازمان تبلیغات اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با رویکرد و اهداف ستاد محرم ۱۴۴۲ اظهارداشت: رویکرد و شعار امسال ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ سازمان تبلیغات اسلامی «ایجاد پیوند و همبستگی اجتماعی» است که تمام ادارات و مؤسسات وابسته به این سازمان هم با محور قرار دادن این شعار برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.
وی با تأکید بر این نکته که برنامه امسال بحث مردمی کردن تبلیغ و رویکرد برای مشارکت حداکثری مردم است، اذعان داشت: رویکرد امسال سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال‌های گذشته این است که ما امسال تولید محتوای جدیدی نکرده و رویکرد و شعارمان را نسبت به ندای مردم طراحی کرده ایم و شاید آن آسیبی که در سال‌های گذشته ایجاد شد و رویکرد تبلیغی نمی‌توانست محور خود را با مردم یکی کند به دلیل همین نکته بود که رویکرد اتخاذ شده جدای از صحبت و نگرش مردمی بود، اما امسال قصد داریم تا همان حرف مردم را از زبان دین بزنیم.
جلالی در ادامه با بیان تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی در شرایط کرونایی تصریح کرد: طراحی ما به گونه‌ای است که در بدترین و بهترین حالت وضعیت کرونایی ترتیب برنامه‌های خود را حفظ کنیم در بدترین شرایط در مدل‌های مختلف برگزاری هیئت از جمله هیئت‌های خانگی را خواهیم داشت و تلاش داریم تا هیچ مراسمی را تعطیل نکرده و فقط شکل آن را تغییر دهیم.
جلالی در ادامه اضافه کرد: ما تلاش داریم تا امسال هیئت‌های خانگی و هیئت‌های مجازی را جدی گرفته و اگر در شهری وضعیت کرونایی سفید بود هیئت را به شکل عادی خود برقرار کنیم.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم امسال هم این است که رویکردمان را از تمرکز گرایی نسبت به استان‌ها تغییر داده تا برنامه‌های استانی توسط خودشان و به صورت بومی طراحی شود، اینگونه برنامه‌های ویژه محرم به صدها عنوان پروژه ارتقاء یافته و در سطح کشور و در استان‌های مختلف متنوع خواهد بود تا از این طریق شاهد خلاقیت و نوآوری در این حوزه باشیم.
گفتنی است، نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ با حضور حجج الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ، تجریشی معاون راهبردی،  باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی، متقی فر مدیرکل آموزش، جنتی محب معاون اداره کل اعزام مبلغ، سیفایی مدیر کل فرق و ادیان، مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، خانم عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، آقایان نیرهدی رئیس مؤسسه بینا و امین اشرفی رئیس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات حوزه ریاست این سازمان برگزار و برنامه‌های ستاد محرم الحرام سال آتی بررسی شد و دبیران کارگروه‌ها توضیحاتی را در مورد فعالیت‌های خود ارائه دادند.




نظرات کاربران