نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): بی‌احترامی اخیر به آیت‌الله سیستانی ‌باید قاطعانه پاسخ داده شود

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه فتواهای آیت‌الله سیستانی پروژه‌های آمریکا و طرفداران آن را در عراق ناکام گذاشت، گفت: پاسخ امت اسلامی به توهین سعودی‌ها کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» روز جمعه تصویری اهانت‌آمیز از آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی‌قدر دینی عراق منتشر کرد که موجب خشم همگانی مسلمانان به ویژه در منطقه شد.


مسلمانان به دلیل مواضع و هدایت‌های حکیمانه این مرجع عالیقدر دینی عراق که سبب برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی و شکست پروژه آمریکایی‌ها و دشمن در عراق و منطقه شد ارادت خاصی به ایشان دارند. این اقدام رسانه سعود سبب خشم مسلمانان شد به طوری که مردم عراق در تظاهراتی خشم و انزجار خود را نسبت به این اقدام رسانه سعودی به نمایش گذاشتند.


موضوعی که یکی از نویسندگان و پژوهشگران سیاسی عرب زبان درباره آن می‌گوید: بی احترامی اخیر از سوی یکی از عناصر رسانه ای پس از آن صورت می‌گیرد که آیت الله سیستانی با فتواهای خود تمام پروژه‌های آمریکا و طرفداران آن را در عراق ناکام گذاشت و باعث از بین رفتن داعش و پروژه تکفیری آن شد.


به همین سبب "آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی" نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری درباره این رفتار رسانه سعودی، جایگاه والا و ارزشمند مراجع عظام تقلید، اقدامات منافقانه و خبیثانه آمریکا و آل سعود و رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر علیه امت اسلامی و تبعات سنگینی که این اقدام برای آنها و حامیانشان دارد به بحث و گفت‌و‌گو پرداخته است.


وحدت خمیرمایه  انسجام‌بخشی جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره واکنش جهان اسلام به این رفتار سعودی‌ها با اشاره به اهمیت وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: وحدت بین مذاهب اسلامی، خمیرمایه و جوهره‌ انسجام‌بخشی به جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و تنها نسخه‌ شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است.


وی افزود: وحدت امت اسلامی از دیرباز، آرمان مصلحان صادق و پیشگامان دلسوز امت اسلامی بوده و برای تحقق آن با بیان و بنان خویش مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف داشته‌اند و حتی در این راه از بذل جان دریغ نکرده‌اند.


امام جمعه اراک تصریح کرد: طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی برای تحقق امت واحد اسلامی شد و رهبران آن راه نجات امت اسلامی را در وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی دانسته‌اند، تا امت اسلامی را از تلاطم امواج فتنه‌ها و جدایی‌های ساختگی به ساحل امن وحدت و همبستگی و همگرایی برسانند.


دری نجف‌آبادی بیان کرد: ‌هدف همه‌ انبیاء و رهبران الهی رساندن مردم به سعادت در پرتو تشکیل حکومت دینی است، اسلام، دینی است که اگر همه معتقدان به فرامین آن متحد شوند و از دشمنی و تقابل‌گرایی‌های ساختگی که نوعاً تولید شده بنگاه‌های تفرقه‌افکن استعمار و استکبار است، برحذر باشند، می‌توانند زیر پرچم وحدت به اهداف تشکیل امت اسلام رهنمون شوند.


دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و توطئه در بین امت‌های اسلامی است


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد نفاق و تفرقه در امت اسلامی و جهان اسلام گفت: عوامل و بسترهای ایجاد تفرقه در بین مذاهب اسلامی که برخی از عوامل درونی و برخی دیگر از عوامل بیرونی نشأت می‌گیرد، امروزه سبب انشقاق بین مذاهب اسلامی شده است که با آگاه شدن ملت‌ها و خودباوری دولت‌های اسلامی می‌توان مانع از ایجاد تفرقه و شعله‌ور شدن آتش فتنه در جهان اسلام شد.


وی عنوان کرد: طبق رهنمودهای امام علی(ع) در نهج‌البلاغه از جمله دستاوردهای وحدت میان جهان اسلام می‌توان به حفظ دین اسلام، جلوگیری از اختلافات فرقه‌ای و مذهبی، تحقق حکومت اسلامی، ایجاد عدالت اسلامی، برخورداری از نعمت‌های الهی، جلو‌گیری از تسلط شیطان و پیروزی مسلمانان اشار ه کرد.


مرحعیت قلب تپنده جهان اسلام است


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در رابطه با جایگاه رفیع مرجعیت در جهان اسلام گفت: شاید سوالاتی در خصوص مرجعیت و مرجع تقلید در ذهن افراد باشد، پاسخ روشن است، تمامی ادیان الهی به متخصصین و خبرگان و کارشناسان صاحبنظر نیازمند بوده و هستند و این موضوع در متن دین پیش بینی شده است ، نیاز به فقیهان زمان شناس و حادثه شناس و مدیر و مدبر تا پاسخگوی زمانه و حوادث روزگار باشند و مسئولیت صیانت از مبانی و اصول و اهداف و حقوق مردم و حاکمیت دین خدا را به عهده بگیرند،بنابراین اجتهاد یک ضرورت است که تنها راه بقا حقیقت دین در طول تاریخ و اعصار است.


وی تصریح کرد: مراد از "تقلید"، مراجعه‏ غیرمتخصّص، در یک امر تخصّصى، به متخصص آن است و مهم‌ترین دلیل بر لزوم تقلید در مسایل دینى، هم این نکته عقلایى است که انسان غیرمتخصّص باید در مسایل تخصّصى به متخصّص آن مراجعه کند.


دری نجف‌آبادی بیان کرد: نتیجه این که، اجتهاد خود جزئی از اسلام بوده و باید گفت اسلام به نوعی اختلاف کارشناسی و فقیهانه در امور را پذیرفته است، البته با توجه به مطالب گفته شده دلیل این مسئله روشن است، با این بیان اسلام به جهت اهمیت اجتهاد که همان بقا و استمرار دین باشد از پاره‌ای از عوارض آن یعنی بروز اختلاف خبرگان در بعضی موارد، چشم پوشی کرده است.


سکوت ننکین مجامع جهانی درمقابل جنایات آمریکا، آل سعود و صهیونیزم جنایتکار 


نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پاسخ به سوالی درباره رفتارهای جنایتکارانه آل سعود و آمریکا و صهیونیزم جنایتکار با اشاره به کشتار مسلمانان در سوریه، یمن و غیره و با محکوم کردن این جنایات گفت: سکوت در برابر کشتار مسلمانان در سوریه، یمن و غیره پذیرفته نیست و افتخار ما این است که در ایران اسلامی به عنوان اُم‌القرای جهان اسلام، اول شخصی که نسبت به این مسئله واکنش نشان داد رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.


دری نجف‌آبادی با اشاره به نقش استکبار جهانی در این کشتارها تصریح کرد: آل سعود و استکبار جهانی با کمک مالی و تجهیزات نظامی به تروریست‌های داعش تکفیری تمام تلاش خود را برای کشتار مسلمانان در سوریه، عراق و یمن به کار گرفته‌اند.


وی عنوان کرد: آزادی بیان آمریکایی‌ها را باید در یمن، سوریه و عراق دید، مسئله فتنه و فتنه‌گری در طول دوران اسلام همواره اتفاق افتاده و تنها راه خنثی شدن فتنه ها بصیرت وآگاهی مردم و خبرگان و نخبگان جامعه  است.


دری نجف‌آبادی افزود: ملت انقلابی و همیشه در صحنه ما در تمام برهه‌های زمانی پایمردی و دفاع از ولایت فقیه را پیشه خود ساخته و همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.


نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به توهین اخیر یکی از رسانه های سعودی به آیت‌الله سیستانی گفت: بی احترامی به آیت‌الله سیستانی، مقام مرجعیت دینی عراق یا هر مرجع دیگری، بی احترامی به کل شیعیان جهان است.


وی ادامه داد: بی‌احترامی اخیر یکی از عناصر رسانه‌ای پس از فتواهای آیت‌الله سیستانی که تمام پروژه‌های آمریکا و طرفداران آن را در عراق ناکام گذاشت و باعث از بین رفتن داعش و پروژه تکفیری آن شد باید قاطعانه پاسخ داده شود.


دری نجف‌آبادی عنوان کرد: هتک حرمت به آیت‌الله سیستانی درحالی اتفاق افتاد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت فتوای جهاد کفایی بود که ایشان صادر و تمام ملت عراق از آن تبعیت کرده و با وحدت پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان تحقق بخشیدند.


وی افزود: البته این روزنامه سعودی به دنبال اعتراض شدید رهبران و جریان‌های سیاسی مختلف عراق در کنار واکنش‌های گسترده مردمی و گروه‌های مقاومت اسلامی در شبکه‌های مجازی مجبور به حذف این محتوای اهانت آمیز شد، جهان اسلام همیشه نشان داده که هیچ بی‌احترامی به اسلام و بزرگان اسلام را برنمی‌تابد و پاسخ کوبنده خواهد داد.




نظرات کاربران