برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است

برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی اربعین است

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و به رغم آمادگی ما برای اعزام زائران ایرانی به عتبات برای حضور در آیین اربعین، اتخاذ هر گونه تصمیم‌ در مورد لغو یا برگزاری این مراسم معنوی به عهده ستاد مرکزی اربعین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسن پلارک» روز جمعه (20 تیر ماه) در گفت وگویی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته و به رغم آمادگی ما برای اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات برای برگزاری آیین اربعین، اتخاذ هر گونه تصمیم‌ در مورد لغو یا برگزاری این مراسم معنوی به عهده ستاد مرکزی اربعین حسینی است و اظهار نظر در این زمینه می‌تواند آثار منفی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت عراق نیز تاکنون هیچ گونه تصمیمی برای لغو یا برگزاری آیین اربعین امسال اعلام نکرده، تصریح کرد: با عنایت به آمادگی ۲۹۰۰ موکب فعال و ثبت نام کرده در سامانه این ستاد در صورت عدم لغو برگزاری آیین اربعین هیچ گونه نگرانی در زمینه اسکان و پذیرایی از زائران با توجه به ظرفیت‌های پیش بینی شده وجود ندارد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه هم اکنون مقدمات پذیرش بیش از ۲۰۰ موکب‌دار متقاضی دیگر در دست اقدام است، گفت : در صورت موافقت مسئولان عراقی و  ایرانی ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل وضعیت ویروس کرونا در منطقه آیین باشکوه اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته در زمان مقرر با حضور میلیونی مردم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در خصوص اسکان زائران اربعین هم این آمادگی وجود دارد که پذیرای ۲۰ میلیون نفر خواب باشیم.

پلارک در خصوص نام نویسی برای متقاضیان جدید موکب داری هم گفت: فراخوان سراسری در خصوص صدور پروانه فعالیت برای متقاضیان موکب دار در آیین اربعین  از ششم خرداد ماه آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متقاضیان پروانه فعالیت موکب‌داری در کشور می‌توانند برای ثبت درخواست خود به سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات (کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه) مراجعه و اقدام کنند تا بتوانند پس از طی مراحل اداری مجوزهای موکب‌داری خود را دریافت کنند.

به گفته رییس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی برای انجام آیین اربعین حسینی از طریق مرزهای هوایی و زمینی راهی کشور عراق شدند.




نظرات کاربران