الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد

الکاظمی پایانه مرز مندلی با سومار را بازگشایی کرد

اداره گذرگاه‌های مرزی عراق از بازگشایی پایانه «مندلی» در همسایگی مرز «سومار» جمهوری اسلامی ایران در آیینی با حضور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در بیانیه‌ این اداره آمده است که نخست‌وزیر  به همراه  «عمر عدنان الوائلی» رئیس گذرگاه‌های مرزی عراق، پایانه مندلی را برای تجارت جزئی با جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (21 تیر ماه) بازگشایی کرد. 


گذرگاه‌های مرزی جنوبی و شرقی عراق با جمهوری اسلامی ایران از اسفند ۹۸ به دنبال همه‌گیری «ویروس کرونا» بسته شده بود.


الکاظمی در آیین بازگشایی این پایانه گفت که بازدید از مرز پیام مهمی به همه مفسدان است که در گذرگاه‌های مرزی عراق دیگر جایی نخواهند داشت.
وی تاکید کرد که تمام ادارات دولتی برای مبارزه با فساد در عراق کار می‌کنند، زیرا این مطالبه عمومی است که باید همگان برای تحقق آن دست به دست هم دهند.
نخست‌وزیر عراق اضافه کرد که به رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق اختیاراتی داده‌ایم تا با مفسدان مبارزه و آنها را از همه گذرگاه‌های مرزی بیرون کند.


نخست‌وزیر عراق ساعتی پیش از این و در ادامه سفر به استان «دیاله» پس از صدور دستور آغاز مرحله چهارم عملیات «قهرمانان عراق» علیه گروه تروریستی «داعش»، از گذرگاه «منذریه» در همسایگی پایانه مرزی خسروی بازدید کرد. 


به گفته منابع عراقی، بازدید الکاظمی پس از آن انجام گرفت که نیروهایی از «الحشدالشعبی» و واکنش سریع عراق برای نظارت بر انجام امور گمرگی، امنیت و جلوگیری از قاچاق کالا و فساد مالی در مرز منذریه (در شهرستان خانقین) در عراق مستقر شدند. 
گفته می‌شود در کنترل گذرگاه‌های مرزی عراق سوء استفاده مالی و اقتصادی زیادی شده است. 
دولت عراق برای جلوگیری از فساد مالی در گمرگات مرزی این کشور، امروز کنترل انتظامی مرز منذریه (خسروی) و «مندلی» (سومار) را به نیرویی مشترک از الحشدالشعبی و واکنش سریع عراق واگذار کرد. 


یکی از مسائل اصلی در حوزه اقتصاد عراق، کنترل نشدن گذرگاه‌های مرزی از سوی دولت است که سبب شده درآمدهای ناشی از فعالیت‌های بازرگانی آنها در اختیار حکومت قرار نگیرد.
الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صبح شنبه برای نظارت بر عملیات نظامی قهرمانان عراق علیه عناصر داعش وارد مقر فرماندهی عملیات مشترک در استان دیاله شد و دستور آغاز عملیات را صادر کرد.




نظرات کاربران