تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد

تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد

صدها نفر از مردم عراق روز یکشنبه با برپایی تجمع در خیابان های اطراف منطقه امنیتی سبز بغداد علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، معترضان از استان های مختلف عراق در این تظاهرات علیه آمریکا و حزب بعث شعار دادند. 


نیروهای امنیتی عرق از صبح روز شنبه(21 تیر ماه) با بستن ورودی های جنوبی بغداد و منطقه سبز از پیوستن اهالی استان های جنوبی به معترضان جلوگیری کردند. 


برخی خبرها حاکی است که میان نیروهای امنیتی و معترضان درگیری روی داده و چند نفر کشته و زخمی شده اند. 


مقام های امنیتی و دولتی عراق تاکنون در باره این حوادث اطلاعیه ای منتشر نکرده اند. 


معترضان همچنین در شعارهایی قطع حقوق خانواده های شهدا، زندانیان سیاسی دوران رژیم بعث و آوارگان را محکوم کردند. 


بر اساس این گزارش، بسیاری از اهالی و عشایر استان های جنوبی عراق که قصد حضور در این تظاهرات را داشتند با دخالت ماموران امنیتی از این روند بازماندند .


شهرهای جنوبی و شرقی عراق در روزهای گذشته شاهد اعتراض های  مردمی به نبود امکانات و خدمات از جمله برق و آب بوده است.


در همین حال، «حسن الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان عراق، عصر روز یکشنبه در بیانیه ای، حمله برخی از نیروهای امنیتی به شماری از تظاهرکنندگان و خانواده شهدا و زندانیان سیاسی را محکوم کرد و نوشت که تظاهرات مسالمت آمیز اقدامی دمکراتیک است که قانون اساسی و مقررات کشور برگزاری آن را آزاد می داند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران