مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه

مخالفت دار الافتاء قدس با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه

مراجع دینی قدس اشغالی با تصمیم دادگاه‌ رژیم صهیونیستی برای تعطیلی مصلای «باب‌الرحمه» در مسجدالاقصی مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دایره قاضی القضات، هیأت عالی اسلامی، شورای اوقاف و امور اسلامی و دار الافتاء قدس در بیانیه‌ای مخالفت خود با تعطیلی مصلای با‌ب الرحمه را اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است که مصلای باب‌الرحمه بخشی جدایی‌ناپذیر از مسجدالاقصی و تنها متعلق به مسلمانان است و حتی از یک وجب از خاک آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد.
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه مذکور آمده است که دایره اوقاف اسلامی قدس به دادگاه‌های رژیم اشغالگر مراجعه نمی‌کند چرا که این دادگاه‌ها صلاحیت ندارند.
مراجع دینی قدس همچنین تأکید کردند که مسجدالاقصی بالاتر از آن است که در برابر تصمیمات دادگاه‌های رژیم صهیونیستی یا تصمیمات سیاسی تسلیم شود و مسلمانان این تصمیمات غیرقانونی رژیم اشغالگر را به رسمیت نمی‌شناسند و به آن پایبند نیستند.
رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۳ میلادی در راستای تلاش برای تقسیم‌بندی مکانی و زمانی مسجدالاقصی و با هدف ایجاد معبد یهودی در مکان «باب الرحمه»، این مصلا را بسته بود اما نمازگزاران فلسطینی روز ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ میلادی با تجمع گسترده در مسجدالاقصی موفق شدند این مکان مقدس را بازگشایی کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران