تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد

تجمع مغازه‌داران برای بازگشایی مراکز تجاری در بغداد

شماری از صاحبان فروشگاه‌ها در مرکز بغداد در پی ادامه محدودیت‌های کرونایی با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار بازگشایی و لغو تعطیلی مراکز خرید و مغازه‌ها شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، منابع عراقی اعلام کردند، معترضان از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور خواستند تا راهکاری برای بازگشایی فعالیت مراکز تجاری در بغداد که از اسفند ۹۸ به علت کرونا تعطیل شده اند، ارائه شود.
معترضان روز گذشته(دوشنبه) با تجمع در خیابان مرکزی المنصور اعلام کردند که در پنج ماه گذشته که فروشگاه ها و مراکز خرید تعطیل شده از نظر مالی و اقتصادی در تنگنای شدید قرار گرفته اند، بنا بر این دولت با اعلام رعایت پروتکل های بهداشتی تدابیر لازم را برای بازگشایی مراکز تجاری اتخاذ کند.
مقام های عراقی از پنجم اسفند گذشته به دنبال ثبت نخستین مورد از ابتلا به کرونا مقررات و اقدام های پیشگیرانه گسترده ای را برای جلوگیری از همه گیری ویروس اجرا کردند.
تعطیلی فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید و بازارهای سرپوشیده، ممنوعیت رفت و آمد، بستن مرزهای هوایی و زمینی، تعطیلی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و زیارتگاه ها از جمله این تدابیر است.
این مقررات با وجود گذشت نزدیک به پنج ماه همچنان در سراسر عراق در حال اجرا است.
با وجود اقدام های پیشگیرانه گسترده در ۴۰ روز اخیر روند ابتلا به کرونا در عراق رشد فزاینده ای به خود گرفته به گونه ای روزانه حدود ۲۵۰۰ مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت می شود.
بر اساس تازه ترین اعلام وزارت بهداشت عراق در روز دوشنبه، تاکنون ۷۹۷۳۵ مورد ابتلا، ۳۲۵۰ فوت شده و ۴۶۹۹۸ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در عراق ثبت شده است.




نظرات کاربران