سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد

سیستم راهیاری مساجد در کشور فعال شد

مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی تبلیغات اسلامی گفت: سیستم راهیاری مساجد با هدف جلوگیری از اختلافات کنشگرهای مذهبی در نقاط مختلف کشور فعال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام «مهدی موحد» روز سه‌شنبه (24 تیر ماه) در دیدار با روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه چند نهاد مختلف از قبیل کانون‌های فرهنگی و هنری، پایگاه‌ها و اعضای هیات امنا در مساجد فعالیت می‌کنند، در بسیاری از مواقع اختلافاتی بین آنها ایجاد می‌شود که اعتراض و دغدغه نمازگزاران و کنشگرهای مذهبی را به دنبال دارد.


وی ادامه داد: سیستم راهیاری به عنوان رابط بین روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و ائمه جماعات عمل می کند و در صورت بروز اختلاف نظر بین، هیات امنا و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وارد عمل شده و نسبت به حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش اقدام می‌ نماید.


مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: هر چند ممکن است اختلافات نهادهای مرتبط با مساجد بسیار کم باشد اما همین اختلافات اندک تاثیرگذاری بسیاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد دارد، بنابراین باید از هر منشا بروز اختلافات در مساجد جلوگیری کرد.


حجت‌الاسلام موحد اظهار داشت: نگاه مدارا و هم‌افزایی با مردم و نهادهای فعال در مساجد با تمامی ائمه جماعات مستقر و امامان محله ابلاغ شده و روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها نیز وظیفه دارند با نظارت‌های گسترده و سرکشی از مساجد عوامل ایجاد اختلاف در مساجد را شناسایی و نسبت به حل آن اقدام کنند.


وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از هر ابزاری برای ضربه زدن به ارزش‌های ملت ایران استفاده می‌کنند، باید از بروز اختلافات در این پایگاه‌های وحدت و یکپارچگی جلوگیری کرد.


گفتنی است ۲ هزار و ۲۰۰ مسجد در استان مرکزی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دارند.




نظرات کاربران