برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود

برنامه آموزشی مجازی برای حجاج در عربستان اجرا می شود

واحد ارشاد ریاست امور حرمین شریفین در عربستان از آمادگی خود برای اجرای بیش از یکصد برنامه مجازی هدایت حجاج به منظور تسهیل آموزش و اطمینان‌دهی به آنها در انجام مناسک حج خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، واحد ارشاد و راهنمایی ریاست امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) در موسم حج امسال اعلام کرد که با طراحی یک سری برنامه‌های متنوع سعی در ارائه بهترین خدمات به میهمانان بیت‌الله الحرام را دارد تا مناسک حج شان را با سهولت و اطمینان خاطر انجام دهند.
«سلمان بن صالح المکوشی» معاون واحد ارشاد ریاست امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) تعداد برنامه‌های این مرکز در موسم حج امسال را بالغ بر یکصد برنامه خواند.
وی گفت: این برنامه‌ها به اشکال متنوع از جمله ارائه هرگونه راهنمایی و آموزش به حجاج و ایراد سخنرانی با مشارکت چهره‌ها و علمای فرهیخته است، علاوه بر اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی هم ارائه می‌دهند و دروس راهنمایی حجاج از طریق اینترنت پخش می‌شود. این برنامه‌ها همچنین شامل خدمات طواف حجاج، خدمات نهاد امر به معروف و نهی از منکر، خدمات قرآنی و اجرای برنامه تصحیح تلاوت قرآن کریم و تلاوت از راه دور قرآن کریم در حرمین شریفین است.
به گفته این مقام سعودی، برنامه‌هایی هم ویژه امام جماعت و مؤذن‌ها تدارک دیده شده و ترجمه دعاهای وارد در قرآن و احادیث نبوی و ترجمه مناسک حج به چندین زبان از طریق راه‌اندازی سرویس‌های فنی و دیگر برنامه‌ها در دسترس است.
المکوشی در پایان تأکید کرد که این برنامه‌ها با مشارکت فعال همه اداره‌های ذی‌ربط اجرا می‌شود تا افراد مشرف به حرمین شریفین اعم از حجاج، نمازگزاران و زائران از راهنمایی‌های کامل برخوردار باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران