در نشست شورای معاونان بعثه مطرح شد؛

تولید بیش از 1270 اثرعلمی و نشریه در پژوهشکده حج و زیارت 

در نشست معاونان بعثه مقام معظم رهبری ضمن بررسی فعالیت های یکساله پژوهشکده حج و زیارت در قم اعلام شد: این پژوهشکده در حوزه تولید آثارعلمی تا بهار امسال 1074 عنوان کتاب و 201 شماره نشریه منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در قم تشکیل شد، آقای دکتر علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت از فعالیت ها و برنامه های واحدهای علمی این پژوهشکده گزارشی ارائه کرد.


وی گفت: پنج گروه و هشت واحد علمی – پژوهشی این مجموعه در چهار سطح کاربردی، بنیادین، بنیادی توسعه ای و میدانی در زمینه ارائه پژوهش های فاخر در ابعاد مختلف حج و زیارت، تبدیل شدن به مرجع و قطب پژوهش های علمی در موضوع حج و زیارت و تعامل گسترده با مراکز علمی و پژوهشی کشور فعال اند.


وی حضور فعال در جشنواره ها و محافل علمی کشور، ارتقای سطح علمی روحانیون و کارگزاران حوزه حج و زیارت ، تعامل فعال با مراکز پژوهشی جهان اسلام در موضوع حج و زیارت ، تبیین ابعاد و ظرفیت های حج درعرصه تخصصی علوم اسلامی و تربیت و بکارگیری اعضای هیئت علمی - پژوهشی متخصص و با تجربه بالا درمعارف حج و زیارت را از دیگر برنامه های گروهها و واحدهای علمی پژوهشکده حج و زیارت عنوان کرد.


دراین نشست اعلام شد: مقایسه آماری سال های 96، 97 و 98 نشان می دهد که تولیدات پژوهشکده حج و زیارت در حال افزایش است.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این سال ها، برلزوم همفکری و تعامل هرچه بیشتر معاونت های بعثه مقام معظم رهبری و پژوهشکده حج و زیارت در روند پژوهش های علمی و پژوهشی کاربردی تاکید کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: با بهره گیری از فرصت تعطیلی حج، پرونده های 13 هزار خادم فرهنگی با استفاده از نیروی انسانی موجود و تامین امکانات وتجهیزات مورد نیاز دربازه زمانی معین دیجیتالی شود.


دراین جلسه همچنین مسئول واحد بقیع پژوهی در باره ضرورت پرداختن به موضوع بقیع، آثارمنتشر شده و طرح ها و پژوهش های صورت گرفته و در دست انجام درباره این موضوع گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه از معاونت های بعثه خواست تا در طراحی وعرضه طرح کنگره بین المللی بقیع مضجع الائمة و الاصحاب دریک صدمین سال تخریب بقیع و مطالبه بازسازی آن، با پژوهشکده حج و زیارت تعامل و همکاری فعال داشته باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران