تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال

تدابیر جدید کرونایی برای زائران حج امسال

وزارت حج و عمره عربستان سعودی برای زائران حج امسال، تدابیر جدید پیشگیرانه‌ای را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در ایام حج اتخاذ کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پایگاه خبری «عاجل» نوشت: وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرده است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کسانی که مایل به ادای فریضه حج هستند و مجوز حضور در مراسم حج برای آنها صادر شده است، باید پیش از حرکت به سمت مکه مکرمه به مدت ۷ روز در قرنطینه بمانند. این قرنطینه از روز شنبه(28 تیرماه) آغاز شده است و تا سوم ماه ذیحجه ادامه خواهد داشت.


همچنین وزارت بهداشت عربستان ارتباط با زائران منتخب ادای فریضه حج امسال را آغاز کرده و برای انجام معاینات پزشکی، تزریق واکسن آنفلوانزای فصلی و ارائه دستبند هوشمند طبی به منزل زائران مراجعه می‌کند.


بر اساس اعلام منابع خبری، پس از رسیدن زائران به مکه مکرمه، همه آنها به مدت ۴ روز یعنی از صبح روز چهارم تا صبح هشتم ذیحجه قرنطینه خواهند شد. همچنین همه حجاج در روز هشتم ذیحجه از میقات «السیل الکبیر» در طائف احرام خواهند بست و سپس به سمت مقر اقامت خود در مشعر و برج‌های منا حرکت خواهند کرد.


وزارت حج و عمره عربستان همچنین برای هر ۲۰ حاجی یک نفر ناظر و یک اتوبوس ویژه برای رفت‌وآمدهای آنها در طول ایام حج اختصاص داده و گروهی نیز در واتساپ برای ارتباط با زائران و ارسال آموزش‌های لازم به آنها ایجاد شده است.


استهلال ماه ذیحجه در عربستان


از سوی دیگر، بنا به گزارش «روسیا الیوم»، دادگاه عالی عربستان سعودی از همه مسلمانان این کشور خواسته است که برای استهلال ماه ذیحجه و مشخص شدن عید سعید قربان، غروب دوشنبه، ۲۹ ذیقعده ۱۴۴۱ (۳۰ تیرماه) به استهلال بپردازند.


این دادگاه از افرادی که با چشم غیرمسلح یا به واسطه تلسکوپ هلال ماه ذیحجه را مشاهده می‌کنند، درخواست کرد که به نزدیکترین مرکز رصد اطلاع داده و شهادت خود را ثبت کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران