سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از فضای مجازی برای تبیین اهداف حج ابراهیمی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حضور نداشتن زائران خارج از عربستان در مراسم حج امسال، بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای ابلاغ و تبیین اهداف حج ابراهیمی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که صبح امروز درنشست نمایندگان کارگروه فضای مجازی حوزه بین الملل سخن میگفت، افزود: با توجه به تعطیلی حج امسال، همه دستگاههای ذی ربط وظیفه سنگینی را برای ابلاغ، تبیین و تبلیغ مبانی و اهداف حج ابراهیمی از نگاه قرآن و ائمه معصومین(علیهم السلام) بعهده دارند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مخاطبان فضای مجازی در داخل و سطح بین الملل گفت: بعثه مقام معظم رهبری بعنوان خادم ضیوف الرحمان برنامه های فرهنگی و آموزشی را برای زائران در داخل تدارک دیده و به اجرا در آورده است که تا حج آینده نیز ادامه خواهد داشت.


وی افزود: برای ارتباط با مخاطبان و مسلمانان سایر کشورها نیز با تدابیری که اندیشیده شده  است استفاده حداکثری از فضای مجازی انجام خواهد شد.


وی درادامه نمونه هایی از نقش و تاثیر فضای مجازی در جریانات واتفاقات گوناگون در کشورهای مختلف از جمله آشوب های اخیر در آمریکا را یادآور شد.


وی گفت: فضای مجازی نعمتی است که خداوند در دنیای امروز در اختیار انسان قرار داده است، نعمتی که در اختیار گذشتگان نبوده  و اگر از آن بدرستی استفاده نشود  کفران نعمت کرده ایم.


حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: نعمت فضای مجازی را که خداوند برای بندگانش در نظر گرفته باید قدر بدانیم و از آن بدرستی استفاده کنیم تا پشیمان نشویم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در بخش دیگری ازسخنان خود فرارسیدن سالروزشهادت امام محمد تقی(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: جوادالائمه (ع) با فراست و تیزهوشی اجازه نداد برنامه ریزی مامون برای استفاده ازایشان جهت رسیدن به خواسته هایش به نتیجه برسد.


وی با ذکر روایت "اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ- مؤمن نیازمند سه خصلت است: توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود، پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد" از امام جواد(ع)، اظهار داشت:  انسان باید مراقب باشد و با تذکر به خود مسیر صحیح را گم نکند، همچنین برای کسب توفیق الهی تلاش نماید تا از درون دچار آسیب نشود.


وی سپس عوامل کسب توفیق را برشمرد و به نقل ازحدیث نبوی و امام صادق(ع) جلب رضایت پدر و مادر بوِیژه مادر را از مهمترین عوامل دانست.


بر پایه این گزارش، این نشست با ارائه دیدگاه نمایندگان دستگاههای مختلف در خصوص راهکارهای تبلیغ حج ابراهیمی با استفاده از فضای مجازی درایام حج امسال ادامه یافت و بر لزوم تبیین حج از نگاه قرآن، ائمه معصومین، حضرت امام(رض) و مقام معظم رهبری، ضرورت پرداختن به وحدت امت اسلامی، ظلم ستیزی، دشمن شناسی، اهداف حج ابراهیمی و برائت از مشرکین و بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی ، مظلومیت مسلمانان و توطئه ها و فشارهای استکبار جهانی علیه امت اسلامی تاکید شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران