مدیر جدید حج و زیارت ایلام کار خود را آغاز کرد.

در دیدار سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با استاندار ایلام، «سجاد رحمانی» به عنوان مدیر حج و زیارت این استان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «قاسم‌ سلیمانی‌دشتکی» استاندار ایلام در دیدار روز سه شنبه(31 تیر ماه) «محمد آزاد» سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از زحمات و تلاش های این سازمان در حوزه های مختلف به ویژه در موضوعاربعین قدردانی و اظهار کرد: کار حج و زیارت در استان باتوجه به مقوله مهم اربعین بسیار مهم و حائز اهمیت است.


وی با اشاره به تردد زوار ایرانی به عراق و بالعکس، گفت: هرساله بیش از ۲ میلیون عراقی برای درمان و زیارت و گردشگری به ایلام می آیند و بالغ بر ۷ تا ۸ میلیون نفر نیز از ایران به کشور عراق می روند و این مهم جایگاه و وظایف حج و زیارت استان را سنگین و خطیر نموده است.


سلیمانی دشتکی با اشاره به شیوع کرونا و مشکلاتی که برای تردد زوار و وضعیت تجاری استان بوجود آورده است، تصریح کرد: امیدواریم زودتر مشکل کرونا حل شود اما در این فرصت  بیکار ننشسته ایم و در راستای ترمیم و ایجاد زیرساخت های مرزی دست بکار شده ایم.


وی با تاکید بر این مهم که خواستار گسترش و تحرک بیشتر در روابط تجاری و بازرگانی با کشور عراق هستیم، اضافه کرد: بارها از طریق وزارت امورخارجه، وزارت کشور، سفیر ایران در عراق و همتایان عراقی مشکلات گذر مرزی و بازارچه چیلات و بازارچه چنگوله و اخیرا هلاله شمالی را پیگیری کرده ایم و امیدواریم با توجه توافقات حاصل شده به زودی شاهد رفع موانع پیش رو در این حوزه باشیم.


استاندار ایلام از اهمیت ایجاد گذرگاه مرزی چیلات گفت و تصریح کرد: اگر گذر مرزی چیلات باز شود بار سنگین مرز مهران در ایام اربعین و همچنین مرزهای خوزستان کاهش می یابد و ارائه خدمات در این مناطق نیز بهتر انجام می شود.


وی با اشاره به کسب مجوز گذر مرزی چیلات، گفت: زیرساخت‌های این گذر مرزی آماده و در این مسیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما در آن طرف مرز کماکان کار خاصی انجام نگرفته است.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با تبدیل شدن منطقه ویژه مهران به منطقه تجاری آزاد این مرز به یک جایگاه بین الملی در حوزه تجارت و بازرگانی مبدل می شود.


وی در ادامه خواستار ایجاد کنسولگری عراق در ایلام شد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه مرز مهران در پوشش قریب ۷۰ درصد تردد زوار و نظر به‌ اینکه هم در نجف و هم در کربلا کنسولگری داریم نیاز است کنسولگری عراق در ایلام ایجاد شود.


در ادامه این دیدار «محمد آزاد» ضمن تشکر از زحمات و تلاش های ارزشمند استاندار ایلام در ایام اربعین، گفت: مدیریت اربعین؛ علی‌رغم اینکه حجم عمده تردد زوار کشور در مرز مهران بود بسیار عالی انجام شد و این شایسته تقدیر بود.


وی ادامه داد: مدیریت خوب منابع و پای کار بودن در میدان عمل و فرماندهی واحد ستاد اربعین سه عامل مهم کارنامه موفق استاندار ایلام در ایام اربعین بود.


در پایان این نشست از زحمات سید حمید مصطفایی مدیر سابق حج و زیارت ایلام تقدیر و سجاد رحمانی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان معرفی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران