مزاحمت جنگنده‌های متخاصم برای هواپیمای مسافری ایران در آسمان سوریه

مزاحمت جنگنده‌های متخاصم برای هواپیمای مسافری ایران در آسمان سوریه، به فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه بیروت و زخمی شدن تعدادی از مسافران آن منجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، برخی منابع خبری دقایقی پیش از نیمه شب پنجشنبه (۲مردادماه) گزارش دادند که یک فروند هواپیمای شرکت ماهان که در حال فرود در فرودگاه بیروت بود با مزاحمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یا آمریکایی مواجه شده و فرود اضطراری داشته است.


براساس اخبار تکمیلی نزدیک شدن دو فروند هواپیمای جنگنده ناشناس به هواپیمای مسافربری خطوط ماهان و مانور سریع خلبان هواپیمای ایرانی، موجب زخمی شدن تعدادی از مسافرین شد.


هواپیمای ایرانی با شماره پرواز ۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت پایتخت لبنان بود که پس از عبور هواپیماهای جنگنده ناشناس از فاصله ایمنی استاندارد و نزدیک شدن به هواپیمای مسافری مجبور به تغییر وضعیت سریع شد.


یک منبع آگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاریها، اعلام کرد که در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.


این مقام آگاه افزود که هواپیمای مذکور پس از نشستن در فرودگاه بیروت سوخت گیری کرده و مجدد در حال بازگشت به ایران است.


این مقام یادآور شد که مشخص نیست که آیا به خلبان هواپیمایی ماهان از سوی این دو جنگنده هشدارهای فرود یا شلیک داده شده یا خیر که پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی(ره) و ارائه گزارش ها این موضوع روشن خواهد شد.


سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه شب گذشته برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود، اظهار کرد: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.


سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتاً تاکید شده است که چنانچه هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق بیافتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران