امام جمعه قم: نقش محوری حضرت آیت الله سیستانی تضمین کننده استقلال عراق است

امام جمعه قم گفت: نقش محوری آیت الله سیستانی و تقویت حشدالشعبی تضمین کننده استقلال و پیشرفت عراق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته  (3 مرداد ماه) که در مصلی قدس شهر قم برگزار شد، با بیان اینکه دقت در جریانات صدر اسلام به ما بصیرت می دهد، گفت: در جنگ حنین هنگامی که عده زیادی از مسلمانان به دلیل غرور و همچنین ترس از دشمن، خود را باخته و پا به فرار گذاشتند و تنها عده کمی باقی مانده بودند و پیامبر(ص) هم از طرفی برای فرار مسلمانان و از طرف دیگر برای طمع دشمن نگران بودند، در این لحظه خداوند سکینه و آرامش را بر رسول اکرم و مومنین نازل فرمود.


سعیدی بیان کرد: خداوند به پاس حرمت پیامبر(ص) و به دلیل مقاومت مومنین، جبهه حق را پیروز کرد و سپاه نامرئی را به کمک پیغمبر فرستاد، البته این سپاه مستقیما وارد جنگ نشد، بلکه مومنین با این امدادها روحیه پیدا کرده و دشمن را شکست دادند.


وی با بیان اینکه آرامش روحی مهمترین عامل پیروزی در جهاد است، تاکید کرد: باید بدانیم که خداوند سنت های دیگری هم دارد و آن شکست دادن انسان های مغرور است، مثال واضح آن جنگ حنین است که مسلمانان به دلیل مغرور شدن شکست خوردند.


نماینده ولی فقیه در قم در خطبه دوم نماز حادثه خونین حج سال ۶۶ را یادآور شد و ابراز کرد: در این حادثه ماموران و دست نشاندگان آمریکای جنایتکار زائران حرم امن الهی را به گلوله بستند.


وی با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب بیان کرد: این دیدار نشان گر روابط عمیق و راهبردی ایران و عراق بوده و نقش محوری آیت الله سیستانی و تقویت حشدالشعبی تضمین کننده استقلال و پیشرفت عراق است.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) اضافه کرد: نخست وزیر عراق نشان داده که به ارتباط با ایران علاقمند بوده و بازگشایی مرزها در همین راستا است، بدون شک روابط ایران و عراق مخالفینی دارد که از جمله آمریکا است، اما نباید از این کشور هراسی داشته باشیم.


وی اظهار داشت: مقاومت در برابر آمریکا چاره کار بوده و این کشور باید بداند که در برابر هر جنایتی که مرتکب می شود، باید منتظر انتقام و ضربه سخت مومنین باشد.


سعیدی با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس برای ملت ایران و عراق فراموش شدنی نیست، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا ضربه متقابل را به آمریکایی ها خواهد زد.


وی افزود: آنچه که در روابط دوجانبه برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، منافع، مصالح، امنیت، عزت، اقتدار منطقه ای و بهبود شرایط در عراق است.


امام جمعه قم مطرح کرد: ویروس کرونا علی رغم زیان هایش، آثار مطلوبی هم داشته است، تقویت بخش بهداشت و مقابله با بخش بیولوژیکی، اثبات کارایی عملکرد جهادی و روحیه انقلابی و اثبات مجدد قدرت جمهوری اسلامی در بسیج مردمی دستاوردهای دیگر این ویروس بوده است.


وی ادامه داد: در جریان ویروس کرونا ثابت شد که اگر بخش تولید و عملکرد جهادی وارد کار شود و دولت به صورت جدی از تولیدکنندگان حمایت کند، هم رونق تولید و هم جهش تولید محقق خواهد شد.


سعیدی بیان کرد: همه فهمیدند که ارکان بهداشت جمهوری اسلامی نه تنها از کشورهای غربی عقب تر نیست، بلکه به مراتب کارآمدی بیشتری دارد.


وی گذشتن از آرم ها و توجه به آرمان ها را دیگر پیامد کرونا دانست و تصریح کرد: در شیوع این ویروس همه فهمیدند که در برابر قدرت الهی عاجز هستند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران