همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود

همایش سالانه حج بزرگ به صورت مجازی برگزار می شود

وزارت حج و عمره عربستان چهل و پنجمین دوره از همایش سالیانه «حج بزرگ» را برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، چهل و پنجمین همایش سالیانه «حج بزرگ» برای نخستین بار به صورت مجازی با عنوان «قوانین بهداشت عمومی و کاربردهای علمی آن با توجه به دستورالعمل ها و سفارش های نبوی» برگزار می شود.
این همایش سالیانه با حضور «محمد صالح بن طاهر بنتن» وزیر حج و عمره عربستان، تعدادی از اعضای هیئت علما و نخبگان پزشکی و حقوقی و با همکاری وزارتخانه امور اسلامی و تبلیغات و ارشاد و وزارتخانه اطلاعات  روز دوشنبه (6 مرداد ماه) آغاز می شود.

این همایش از طریق نرم افزار Zoom پخش می شود و علاقه مندان می توانند این همایش را به طور مستقیم از صفحه وزارت حج و عمره عربستان در توئیتر @HajMinistryمشاهده کنند.
«عبدالفتاح بن سلیمان مشاط» معاون وزیر حج و عمره عربستان گفت: با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان، این وزارتخانه تلاش می کند تا همزمان با موسم حج امسال موضوع های متعددی همچون «تحولات درمانی در بهداشت عمومی» و موضوع های بهداشتی دیگر مرتبط با اصول پیشگیرانه ویژه موسم حج 1441 هجری را بررسی کند.
 همایش بزرگ حج یکی از مهم ترین فعالیت های علمی به شمار می آید که وزارت حج و عمره عربستان هرساله بر برگزاری آن نظارت می کند. این همایش از سال 1970 میلادی آغاز شد.
هدف از برگزاری این همایش بررسی مهم ترین دستاوردها، طرح ها و تحولات مربوط به مسجد الحرام و مسجد النبی، تقویت اصل گفتگو درباره مسایل امت اسلامی و ایجاد ارتباط علمی سازنده با موسسه ها و نهادهای علمی و پژوهشگران متخصص در بیشتر کشورهای جهان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران