لزوم شکرگزاری نعمت های الهی لزوم شکرگزاری نعمت های الهی لزوم شکرگزاری نعمت های الهی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم شکرگزاری نعمت های الهی لزوم شکرگزاری نعمت های الهی لزوم شکرگزاری نعمت های الهی لزوم شکرگزاری نعمت های الهی لزوم شکرگزاری نعمت های الهی

لزوم شکرگزاری نعمت های الهی

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه شکرگزاری؛ شرط رسیدن نعمت به انسان است، اظهار داشت: شکر نعمت موجب افزونی نعمت ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون  اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری امروز درجلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این  فراز از دعای امام حسین (ع) در روز عرفه" رَزَقْتَنى مِنَ الْغِذآءِ لَبَناً مَرِیّاً وَعَطَفْتَ عَلَىَّ قُلُوبَ الْحَواضِنِ وَکَفَّلْتَنى الاْمَّهاتِ الرَّواحِمَ - روزیـم دادى از غـذاهـا شـیـرى گـوارا و دل پرستاران را بر من مهربان کردى و عهده دار پرستاریم کردى مادران مهربان را " گفت: امام حسین (ع) در این دعا برخی نعمت ها را یاد می کنند که شاید ما به آن ها توجه نداشتیم چرا که عادی بودن و تکراریک مطلب موجب غفلت می شود.


وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا انسان بسیاری از چیزهایی را که  عادی می پنداشت، نعمت دانست، اظهار داشت: ازجمله این نعمت ها در آغوش گرفتن پدر و مادر و فرزند است که این روزها حسرت آن را می خوریم چون نگران هستیم که آسیبی برای آنها در پی داشته باشد.


وی گفت: این روزها تو فیق تشرف به حرم ها از ما سلب شده است و تازه متوجه شده ایم که سال های قبل با شرکت در مجالس اهل بیت چقدر لذت می بردیم ولی الان محروم شدیم.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی ادامه داد: این کاستی ها، گاهی اوقات برای توفیق نعمت شناسی است و انسان با ازدست دادن برخی نعمت ها بیاد می آورد که آنها تا چه حد ارزشمند هستند.


وی با اشاره به دعای " الْحَمْدُللهِ الَّذی جَعَلَ الْماءَ طَهُوراً- حمد مخصوص اوست؛ همو که آب را طاهر قرار داد و نجس قرارنداد" گفت: این یک نعمت است که آب پاک کننده است.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی به آیه 131 سوره طه " و لَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَىٰ مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَرِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَأَبْقَى-  و هرگز به متاع ناچیزی که به قومی از آنان (قومی کافر و جاهل) در جلوه حیات دنیای فانی برای امتحان داده‌ایم چشم آرزو مگشا و رزق خدای تو بسیار بهتر و پاینده‌تر است"  اشاره کرد و گفت: انسان نباید در ارزش گذاری نعمت هایی  که خداوند به او عطا کرده است دچار اشتباه شود.


وی افزود: خداوند با نعمت هایی که به انسان می دهد او را آزمایش می کند و تصور نکنیم صرف داشتن خانه و ماشین خوب و یا کمتر بیمارشدن نعمت الهی است بلکه مایه امتحان اوست.


معاون بین الملل بعثه رهبری افزود: پیامبر اکرم (ص) بعد از نزول آیه شریفه فوق فرمودند: " وَمَن مَدَ عَینَیهِ الی ما فی اَیدِی الناسِ مِن دنیاهُم طالَ حُزنُهُ وَ سَخَطَ ما قَسَمَ اللهُ لَهُ من رزقه و تنقص علیه عیشه - و کسی که نعمت خدا بر خود فقط در خوراک و نوشیدن ببیند ، به یقین نادان است و بر نعمتهای الهی کفران ورزیده است و تلاش او بیهوده و عذابش نزدیک است".


وی با اشاره به اینکه امام باقر (ع) می فرمایند: خداوند توفیق دینداری را به برگزیدگان خود عطا می فرماید، ادامه داد: ما باید خدا را شاکر باشیم که در ام القرای جهان اسلام بدنیا آمده ایم؛ در کشوری که عطر موالات اهل بیت(علیهم السلام) در آن پراکنده است.  


وی افزود: اگرما نعمت های الهی را شناختیم و قدر نعمت های واقعی را که توفیق هدایت و ولایت و منشاء آن از ناحیه  باریتعالی است،  دانستیم  قطعا شاکر خواهیم بود و شکر نعمت موجب افزونی نعمت ها خواهد بود.


 


 


 


 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران