آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد

آیت الله اعرافی: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اخلاق در نهج‌البلاغه از یکسو با معرفت و از سوی دیگر با یک هنر بسیار جذاب گره خورده است، گفت: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد و در این زمینه اقدامات مناسبی به انجام برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه (6 مرداد ماه) در نشست «طلبگی در سایه‌سار نهج‌البلاغه» که به صورت برخط برگزار شد، با بیان اینکه نهج‌البلاغه باید در سبد اخلاقی و معنوی حوزویان جایگاه نخست بعد از قرآن را داشته باشد، افزود: بزرگان ما توصیه کرده‌اند که با نهج‌البلاغه زیست و زندگی کنید.
وی با بیان اینکه اخلاق در نهج‌البلاغه از یکسو با معرفت و از سوی دیگر با یک هنر بسیار جذاب و فصاحت و بلاغت بی‌نظیر گره خورده است، گفت: اخلاق در نهج‌البلاغه بر معارف ناب استوار است.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه توحید عمیق و ژرف بر هنر و فصاحت فوق‌العاده تکیه زده است، تصریح کرد: بازگشت ما به نهج‌البلاغه می‌تواند برای ما دنیای جدیدی رقم بزند و بشر امروز نیز نیازمند افق‌های جذاب و زیبا و ارزشمندی است که آن را در این کتاب می‌تواند بیابد.
وی با تاکید بر اینکه طلاب خواهر باید پیشگام در تبیین و ترویج نهج‌البلاغه باشند، افزود: بانوان طلبه باید علاوه بر اینکه از این کتاب ارزشمند بهره علمی و زیستی می‌برند، آن را برای جهان جدید و همه جامعه نیز ترسیم کنند.
آیت الله اعرافی ترجمه‌ها، اقتباسات و منتخب‌های نهج‌البلاغه را از دیگر اقدامات حوزه دانست و اظهار داشت: نهج‌البلاغه تاکنون به ۲۰ زبان ترجمه شده است، همچنین معجم‌ها، نرم‌افزارها و دانشنامه‌های مرتبط با نهج‌البلاغه تولید شده و این کتاب شریف به صورت نظم در آمده است.
وی با اشاره به ضرورت رشته‌سازی در مورد کتاب نهج‌البلاغه افزود: در درختواره حوزه به مقوله حدیث و به ویژه نهج‌البلاغه اهتمام شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه باید به نهج‌البلاغه باز گردد و در این زمینه اقدامات مناسبی به انجام برساند.
وی با بیان اینکه تصویر جامع از سبک زندگی ایمانی را در کتبی غیر از نهج‌البلاغه کمتر می‌توان مشاهده کرد، افزود: طلاب و کسانی که به حوزه وابسته هستند و در احیای دین باید تلاش کنند مخاطب بخش‌هایی از نهج‌البلاغه هستند.
آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حوزویان باید خود را به مراتب بالا متصل کنند، تصریح کرد: در دوران سخت امروز، روحانیت در معرض آزمون‌های سختی قرار دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران