در بستر فضای مجازی برگزار شد؛

وبینار بین‌المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج»

وبینار بین‌المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج» با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  و شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وبینار بین المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج»  با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عیدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  و با حضور نخبگان، شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی به همت معاونت امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری عصر روزشنبه  (11 مرداد ماه) در بستر فضای مجازی برگزار شد.


سرپرست حجاج ایرانی درآغاز این وبینار طی سخنانی با اشاره به اینکه  رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) هر ساله برای ضیوف الرحمان که از سراسر گیتی در حج حضور یافته اند پیام می دهند، اظهار داشت: پیام های معظم له را می توان به دو بخش، مسائل مشترک و هر ساله و مسایل مقطعی و یک ساله تقسیم کرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تذکر و توصیه به حفظ معنویت حج، همبستگی و وحدت جهان اسلام، برائت از مشرکین  و دفاع از فلسطین مظلوم را از مسائل مشترک و هرساله در پیام های مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: معظم له در پیام حج 98 همگان را به حضور فعال برای شکست کید و مکر دشمن در ارتباط با قضیه فلسطین و ترفند معامله قرن فرا خوانده و تصریح کردند به حول و قوه‌ی الهی این ترفند را که به‌وسیله‌ی آمریکای ظالم و همراهان خائن‌اش زمینه‌سازی میشود و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ی استکبار را دربرابر همت و ایمان جبهه‌ی مقاومت محکوم به شکست میدانیم.


حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: مقام معظم رهبری در پیام امسال با بیان اینکه ما غم و گرفتاری جوامع مسلمان را گرفتاری خود به شمار میآوریم و برای علاج آن تلاش میکنیم، تصریح کردند: ما کمک به فلسطین مظلوم، دلسوزی برای پیکر مجروح یمن و دغدغه‌ی مسلمانان زیر ستم در هر نقطه‌ی جهان را اهتمام همیشگی خود قرار می دهیم.


وی با تاکید بر اینکه شعارهای ایران اسلامی در راستای همگرائی مسلمانان و بیزاری از دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: مصلحتِ الزامی امت اسلامی، در وحدت و حج ابراهیمی پدیده‌ی شکوهمند اسلام در برابر جاهلیت مدرن است.


وی با بیان اینکه امام راحل فرمود: حج بی برائت حج نیست، افزود: مقام معظم رهبری نیز فرمود: رفتار آمریکا با ملتهای ضعیف، نسخه‌ی بزرگ‌شده‌ی رفتار آن پلیس است که زانوی خود را بر گردن یک سیاه‌پوست بیدفاع گذاشت و آن قدر فشرد تا جان داد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دفاع ازشهدای منی، قساوت مستکبرین در مقابل مردم و افشاگری اهداف آمریکا در ایجاد داعش را از توصیه های مقطعی مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: در قضیه شهدای منا به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ فاجعه هولناک منی، با نهایت بی‌شرمی، حتّی از تشکیل هیئت حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته‌ ی اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک‌سریِ بیشتر آشکار ساختند.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ایادى فاسد آمریکا و ناتو و صهیونیسم پس از نومیدى از حذف اسلام و شعارهاى اسلامى، اکنون به فتنه‌انگیزى میان فرقه‌هاى اسلامى روآورده و با توطئه‌ى شیعه‌هراسى و سنى‌هراسى، بر سر اتحاد امت اسلامى مانع‌تراشى میکنند، تاکید کرد: آنان می کوشند با استفاده از برخى غفلتها و سطحى‌نگرى‌ها حرکت سیل‌آساى جوانان مسلمان را منحرف ساخته و آنان را به نام اسلام به جان یکدیگر بیندازند تا خون مسلمانان به دست یکدیگر بر زمین بریزد و دشمنان اسلام از بن‌بست نجات یابند.


وی با بیان اینکه جنگ داخلى در سوریه و کشتار جوانان مسلمان به دست یکدیگر، جنایتى است که به‌وسیله‌ى آمریکا و صهیونیسم و دولتهاى مطیع آنان آغاز شده و در آتش آن دمیده میشود، گفت: ماجراى سوریه، ماجراى انتقامگیرى از حکومتى است که سه دهه به‌تنهائى در برابر صهیونیستهاى غاصب ایستاده و از گروههاى مقاومت در فلسطین و لبنان دفاع کرده است.


بر پایه این گزارش، در وبینار بین المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج» علامه سید شهنشاه حسین نقوی عضو ارشد علمای شیعه پاکستان و آقایان قدیر آکاراس رئیس اتحادیه علمای ترکیه و آدم لینگانی استاد علوم اسلامی از بورکینافاسو به ایراد سخن پرداختند.


همچنین آیت الله حسینی بوشهری رئیس هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری، آقای دکتر فوزی علوی رئیس موسسه مطالعات فلسفی تونس و حجت الاسلام ابومهدی انواری رئیس مرکز اهل بیت زامبوانگا از فیلیپین از دیگر سخنرانان این نشست بین المللی بودند که به ارائه دیدگاه و نظرات خود در ارتباط با توصیه های مقام معظم رهبری به مسلمانان در حج و ابعاد مورد توجه در پیام های معظم له پرداختند.


این گزارش حاکیست، در پایان این وبینار دکترعلی اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت به جمع بندی نظرت ارائه شده پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری می فرماید: ید واحده بودن در برابر تهدیدها و دشمنی‌ها معنی فرمان الهی است که فرمود: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...


این نشست بین‌المللی که با حضور شخصیت ها و نخبگان علمی، فرهنگی و مذهبی از کشورهای ترکیه، تونس، فیلیپین، بورکینافاسو، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران عصر روز شنبه از ساعت 18 تا 20 برگزارشد، در راستای بهره گیری مخاطبان، همزمان از بسترهای فضای مجازی آپارات، اینستاگرام و هیات آنلاین و دیگر پلتفرم های رایج پخش گردید.


بر اساس این گزارش، قراراست نشست های مشابهی تا پایان موسم حج 99، با موضوعات مختلف به همت معاونت‌ امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شود که در آن شخصیت ها و نخبگان ایرانی و غیرایرانی مشارکت و موضوعات مهم جهان اسلام را بررسی خواهند کرد.




نظرات کاربران