مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است

مولوی سلامی: پیام رهبر معظم انقلاب به حج فصل‌الخطاب برای امت اسلام است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب برای امت اسلام است و باید با آب طلا نوشته شود و امت اسلامی باید آن را حلقه گوش و نقشه راه خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، "مولوی نذیر احمد سلامی"نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با تقریب با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حج 99 اظهار داشت: حج یک اجتماع عظیم و در حقیقت بزرگترین اجتماع جهان اسلام است. در این اجتماع هم جنبه‌های فردی و هم جنبه‌های اجتماعی مورد توجه و لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی است و فطرت انسان ایجاب می‌کند که زندگی خود را به صورت اجتماعی سپری کند، افزود: در حج این دو جنبه رعایت شده است. در اماکن مقدسه عرفات، مشعرالحرام، صفا و مروه و غیره که محل استجابت دعا است انسان‌ها به صورت فردی برای خود و رفاه و پیشرفت امت اسلامی دعا می‌کنند.
این عالم اهل سنت با بیان اینکه در این اماکن مسلمانان از تمام کشورهای اسلامی با هر رنگ و زبانی در کنار هم مناسک حج ابراهیمی را بجا می‌آورند، خاطرنشان کرد: این جنبه اجتماعی حج است که قرآن در مورد آن می‌فرماید«لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَیَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِی أَیَّامٍ مَعْلُومَاتٍ عَلَىٰ مَا رَزَقَهُمْ مِنْ بَهِیمَةِ الْأَنْعَامِ ۖ فَکُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ»
وی اضافه کرد: اینجا نقطه‌ای است که مسلمانان با در کنار هم قرار گرفتن باید در مورد مسائل و اتفاقاتی که در جهان اسلام و در کشورهای مختلف وجود دارد از هم سوال و اطلاعات کسب کنند.
سلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:"حج، رزمایش قدرت در برابر مستکبرانی است که کانون فساد و ظلم و ضعیف‌کُشی و غارتگری‌اند. و امروز جسم و جان امّت اسلامی از ستمگری و خباثت آنان آزرده و خون‌آلود است"، گفت: این بیانات حکیمانه فصل‌الخطاب برای امت اسلام است و باید با آب طلا نوشته شود و امت اسلامی آن را حلقه گوش و نقشه راه خود قرار دهد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با نقش وحدت و انسجام کشورهای اسلامی با توجه به بیانات رهبری، اذعان کرد: مقابله و مبارزه با جباران و اینکه جهان اسلام از دست ستم جباران و ستمکاران نجات پیدا کند و ستمکاران جرأت تهاجم به امت اسلامی را نداشته باشند در سایه وحدت و انسجام امت اسلامی محقق خواهد شد.
وی به وضعیت و شرایط امروز ملتهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر مسلمانان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و در سایه خرد جمعی یک خط و یک راهبرد سیاسی و اجتماعی واحد را در برنامه‌های خود اتخاذ می‌کردند دشمن جرأت پیدا نمی‌کرد که به امت اسلامی چپ نگاه کند.
این عالم برجسته اهل سنت اظهار کرد: آنچه امروز مستکبرین در جهان انجام و امت اسلامی را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند و منابع امت اسلامی را غارت می‌کنند و بهترین سرمایه‌های امت اسلامی را استثمار کرده‌اند نتیجه نداشتن اتحاد و انسجام است.
وی افزود: این نشان می‌دهد اگر امت اسلام اتحاد و انسجام داشتند دشمن به این راحتی نمی‌توانست بر آنها فشار و ظلم وارد ‌کند؛ وضعیت امروز جهان اسلام حاصل بی‌توجهی کشورهای اسلامی به موضوع مهم اتحاد است.
این عالم برجسته اهل سنت اذعان کرد:  تنها راه برون رفت از این وضعیت که امت اسلامی مورد تجاوز و دستبرد قدرت‌های اهریمنی قرار گرفته اتحاد و انسجام همه جانبه در جهان اسلام است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، می‌طلبد آگاهان جامعه و آگاهان امور چه مسلمان چه غیرمسلمان تمدن غرب را به چالش بکشند و تمدن مترقی اسلام  و تمدن بی‌ارزش غرب را در مقایسه قرار دهند تا بشر بداند آینده تمدن غرب به بن‌بست رسیده است و تمدن اسلامی آینده روشنی دارد و می‌تواند راهگشا در مشکلات پیش روی جوامع باشد.




نظرات کاربران