آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو

آیین رونمایی از شعار اربعین ۹۹ در رادیو

مراسم رونمایی از شعار اربعین ۹۹ با حضورحجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در ساختمان شهدای رادیو برگزارشد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با میلاد امام هادی (ع) مراسم رونمایی از شعار اربعین 99، امروز در ساختمان شهدای رادیو برگزار و «الحسین سفینةالنجاة» شعار اربعین امسال شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این روایت از امام علی النقی (ع) " إنّما الدُّنیا سوقٌ رَبِحَ فیها قَومٌ و خَسِرَ آخَرُونَ - دنیا مانند بازاری است که عده‌ای در آن سود می‌برند و عده‌ای دیگر به خسران می‌افتند" گفت: سردار دلها شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از جمله افرادی هستند که در بازار دنیا سود و جان شان را با خدا معامله کردند. مقام معظم رهبری هنگام خواندن نماز بر پیکر شهید، سه بار عبارت "اللهمّ لا نعلم منه إلا خیرا- خدایا! ما جز خیر و خوبی از ایشان ندیده‌ایم" را تکرار کردند، این‌ شهدا افرادی هستند که از دنیا پلی برای آخرت ساختند. حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه اسلام درمقاطع مختلف شعار‌های خاصی را بیان کرده است، به روایتی از پیامبراکرم (ص) درباره ویژگی های شعار اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی شعاراین است که باید نام خدا را به همراه داشته باشد.
وی انرژی زابودن و هدایت گری را از دیگر ویژگی های شعار عنوان کرد و گفت: شعار باید انرژی مثبت به شنونده منتقل کند وعامل هدایت و رستگاری باشد.
وی آرمانی و ارزشی بودن ، فعال و پویا بودن و وحدت آفرینی را سه ویژگی دیگر شعار برشمرد و افزود: شعار باید پویایی داشته باشد و همبستگی ایجاد کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در روایت آمده است شعار اسلام، سلام است، اظهار داشت: سلام ایجاد محبت و همدلی و باب گفتگو را باز می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شعار را می توان به همیشگی ، مقطعی، منطقه ای و ... تقسیم کرد، اظهار داشت: در عبادات هم شعار داریم و شعار زائری که می خواهد حج انجام دهد تلبیه است، امسال زائران ایرانی و شیفتگان سفر به سرزمین وحی از سراسر جهان این توفیق را نداشتند که در سفر معنوی حج حضور یافته و این شعار حج که تلبیه است را سردهند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه تعیین شعار اربعین به معنای حضور زائران دراین مراسم نیست، گفت: امسال حج انجام نشد اما برای آن شعارانتخاب شد که حج ، معنویت، همبستگی و اقتدار اسلامی بود.
وی افزود: شعار اربعین به این معناست که ای سید شهیدان ای امام حسین (علیه السلام)، ما راه ، کربلا و اربعین شما را فراموش نمی‌کنیم و اگر توفیق نداشته باشیم در مراسم اربعین حضور یابیم ولی برنامه های مربوط به این مراسم را به صورت کامل انجام خواهیم داد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به محتوای اشعار برخی شعرا افزود: خدایا من حسین را دوست دارم، پیام این جلسه است، شیعه ، سنی ، مسیحی و زرتشتی و همه دلباخته فرزند پاک زهرای اطهر(س) هستند و امام حسین مرزها را در نوردیده است.
این گزارش حاکیست درادامه این مراسم که خالد عبدالحمید نماینده سفارت عراق در ایران نیزحضور داشت آقای حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی درسخنانی گفت: رسانه ملی امسال درماه محرم تلاش خواهد کرد با اقدامات نوین و خلاقانه عزای امام حسین را پر شور‌تر و با محتوا‌تر از سال‌های گذشته برگزار و حسینیه مجازی را برای عاشقان و دلدادگان حسینی فراهم کند.
وی ازحرکت اربعین بعنوان یک اقدام بزرگ و ارزشمند یاد کرد که قدمت دارد و افزود: راهپیمایی‌های چند سال گذشته و حضور میلیونی عاشقان سیدالشهداء از سراسر جهان در مراسم اربعین و استقبال جوانان از آن، حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم داده است.
آقای شاه آبادی با بیان اینکه امسال که دنیا با ویروس منحوس کرونا درگیر است مراسم عزای امام حسین (ع) درمحرم و اربعین به نوعی متفاوت خواهد بود، گفت: مردم با نام امام حسین ع زندگی و حرکت می‌کنند و عشق و اعتقاد مردم به حسین بن علی بی مثال و زندگی دنیوی و اخروی ما به آن وابسته است.
وی با بیان اینکه تنها شکل اجرایی برگزاری این مراسم تغییر می‌کند و ما باید بسترساز شرایط نوین و بدیع باشیم، افزود: ازاین مردم نمی‌توان امام حسین را گرفت و دوستی و عشق به آن حضرت ریشه در اعماق وجود مردم ایران و جهان دارد.


وی اضافه کرد: صدای جمهوری اسلامی که زبان جمهوری اسلامی ایران است در این مسیر به وظایف و تکالیف خود عمل خواهد کرد.
معاون صدای رسانه ملی از ستاد مرکزی اربعین و حاضران در این مراسم که همه ساله برای بزرگداشت اربعین حسینی تلاش و به مسئولیت های خود عمل می کنند، تقدیر کرد و اظهارداشت: مردم عزیز و خوب کشور دوست و برادر عراق و متولیان امور دراین کشور هر ساله در اربعین حسینی تلاش و زحمات زیادی انجام می دهند و پذیرای میلیون ها زائرحسینی هستند و امسال نیز حتما به نوعی دیگردر این راستا خدمات و اقدامات ارزشمندی انجام خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها کرونا را بهانه برای عقده گشایی و کم رنگ کردن سفره امام حسین قرار می‌دهند، گفت: دشمن هرچه لطمه خورده است از عشق و ارادت مردم به دین اسلام واهل بیت بوده است. درهشت سال دفاع مقدس و صحنه‌های مبارزه با استکبار، انرژی عشق به امام حسین ما را پیش برده است. مردم ایران متحد و یکپارچه هستند تا خانه‌های خود را به حسینیه تبدیل کنند و عزای حسینی را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشکوه تر از گذشته به شکلی دیگر برگزار نمایند.
وی با مهم خواندن نقش رسانه در شرایط کنونی، افزود: رسانه ملی در حوزه ماه محرم اقدامات نوینی انجام خواهد داد و رادیو اربعین امسال از اول ماه صفر با فضای اربعینی فعالیت خود را آغاز و خاطرات گذشته را مرور خواهد کرد و خاطرات جدید را برای آینده رقم زده و تولید خاطره می نماید.
بر اساس این گزارش، آخرین سخنران این مراسم رئیس سازمان حج و زیارت بود که در آغازسخنان خود یاد و خاطره جان باختگان خادم مراسم اربعین حسینی را گرامیداشت و برای خادمینی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند از خداوند شفای عاجل مسئلت کرد.
آقای علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه حب به امام حسین (ع) موجب جوشش و حرکت در میان انسان های آزاده شده است، گفت: این افراد حرکت خود را در طول تاریخ برگرفته از شعارها و پیام های نهضت عاشورا می دانند و این حرکت الهام بخش همچنان زنده و پویا است.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مردم جهان امسال شرایط متفاوتی را تجربه می کنند، گفت: امسال در مسیر احیای نهضت عاشورا شاهد تحولاتی هستیم و بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب و روشنی بخش این حرکت است، شور امام حسین در دل های همه روشن است و امسال هر خانه ای یک حسینه خواهد بود و در هر خانه پرچم عزا و احیای شعائر امام حسین برپا خواهد شد.
وی افزود: محرومیت از تجمعات عزای امام حسین تشنگی مردم ما را بیشتر خواهد کرد و حب به سیدالشهداء را در دل عاشقان می افزاید و بدخواهان بدانند که مردم این مسیر را ادامه داده و هیچگاه سرد نخواهند شد.
آقای رشیدیان با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین درطول سال علاوه بر برنامه ریزی، درتعامل با طرف های عراقی پیش بینی سناریوهای مختلف را دردست بررسی دارد، گفت: این ستاد در چارچوب شرایط موجود پیش بینی های لازم را خواهد داشت تا شور و شعور حسینی در جای جای این مرز وبوم گسترش یابد.
وی تاکید کرد: شعارهای عاشورایی و اربعین همچنان ادامه خواهد داشت و مسلما رسالت رادیو و ودیگر وسایل ارتباط جمعی دراین ایام بیشتر خواهد شد و آنها امسال این توفیق را دارند که در این ایام برای گسترش شعار حسینی پرتلاش به ایفای نقش بپردازند.
برپایه این گزارش، در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و معاون صدای رسانه ملی از تیزر و پوستر اربعین امسال با شعار «الْحُسین سَفینَهُ الْنِّجاة» رونمایی شد.




نظرات کاربران