آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد

آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه و سازمان حج برگزار شد

آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز درجمع کارکنانی که در نیمه نخست سال 99 به درجه بازنشستگی نائل آمده اند، با تبریک ولادت امام علی النقی (ع) و عید سعید غدیر خم به روایت " خَیرٌ مِن الخَیرِ فاعِلُهُ – انجام دهنده کار خیر از کار خیر بهتر است" از امام هادی (ع) اشاره کرد و از وقف و نماز بعنوان نمونه هایی از کارهای خوب نام برد و گفت: واقف از وقف و نماز گزار از نماز بهتر است.
وی خطاب به حاضران گفت: این روزی شما بوده است که سالها درمجموعه حج و زیارت خدمت کرده و در برنامه های خیر مشارکت داشته اید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه افراد باتجربه باید با برنامه ریزی تجارب خود را به نیروهای جدید منتقل و کادرسازی کنند، اظهار داشت: انتقال تجارب برای آیندگان راهگشا و تاثیرگذار است.
در این مراسم که همسران بازنشستگان نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین نواب با تقدیر از تلاشهای آنها در اداره و پیشبرد زندگی مشترک، اظهار کرد: اگر حضرت علی (ع) توانست در قلعه خیبر را بکند به این دلیل بود که حضرت زهرای مرضیه(س) را در خانه داشت.
وی با بیان اینکه اگرهمسران نقش خود را به خوبی عمل کنند قطعا اجر آنها نزد خداوند محفوظ خواهد بود، گفت: هرموفقیتی که یک مرد بدست می آورد پشتوانه آن خدمات و تلاش های همسر اوست که این فرد را تجهیز و آماده کرده است.
در ادامه این مراسم آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت با تبریک دهه ولایت و ایام پربرکت عید سعید غدیر خم، اظهار داشت : هدف کارکردن در این مجموعه، خدمت رسانی به زائران خانه خدا و اعتاب مقدسه است و کارکنان فراتر از مسئولیت اداری و شغلی در کنار یکدیگر کار و تلاش می کنند.
وی افزود: کارکنان سازمان حج و زیارت شاید هفته ها و ماهها در کشوری دیگر برای زائران و حجاج ایرانی، سخت و فشرده تلاش کنند و این نوع فعالیت کردن، موجب شده است تا آنها به نوعی تبدیل به یک خانواده شوند.
آقای رشیدیان سختی فعالیت کارکنان سازمان حج و زیارت و حوادثی همانند حج خونین سال 66 و فاجعه منا در حج سال 94 را یادآور شد و با اشاره به شهادت برخی از همکاران درعملیات های تروریستی صورت گرفته درعراق گفت: کارکردن در چنین شرایط سختی موجب شده است تا همه کارکنان همانند یک خانواده باشند و این دوستی و اخوت در میان همکاران وجود داشته، دارد و خواهد داشت.
آقای رشیدیان با اشاره به زحمات خانواده های کارکنان سازمان حج و زیارت و تقدیر از همسران همکاران بازنشسته گفت: با توجه به شرایط ذکر شده اگر مشکلات همسران کمتر از کارکنان نبوده بلکه بیشترهم بوده است، کارکنان سازمان حج نیز در سفرهای خارجی برای خدمت رسانی به زائران، خیالشان راحت بود که همسران آنها با تبعیت از حضرت فاطمه زهرا(س)، حافظ خانه و زندگی آنها بوده اند.
وی با تقدیر از بازنشستگان و همسران آنها اظهار کرد: هر تغییر می تواند نگرانی هایی را به دنبال داشته باشد بنابراین همراهی خانواده ها برای گذر از این مرحله از زندگی حائز اهمیت است. همچنین دوران بازنشستگی دوران پایانی یک فرد نیست بلکه شروعی برای دوران دیگری در زندگی است.
آقای رشیدیان با بیان اینکه یک فرد بازنشسته دوره ای از خدمت را پشت سرگذاشته اما در مرحله بازنشستگی نیزتوان انجام بسیاری از کارها را دارد، افزود: بسیاری از بازنشستگان بعد از بازنشستگی منشا خیر و برکت شدند و به فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، حضور در مراکز خیریه و .... پرداختند.
رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از بازنشستگانی که با فعالیت ها و تلاش خود موجب هموارتر شدن راه خدمت وفعالیت برای دیگرعزیزان شدند، گفت: هنوزهم نیازمند راهنمایی ها و مشورت های شما عزیزان هستیم و برای همه شما موفقیت و سلامت آرزومندیم.
درپایان این نشست صمیمانه با اهدای لوح تقدیر و هدایا از کارکنانی که در نیمه نخست سال 99 به درجه بازنشستگی نائل آمده اند، تقدیر به عمل آمد.




نظرات کاربران