ویژه روز خبرنگار ویژه روز خبرنگار ویژه روز خبرنگار بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژه روز خبرنگار ویژه روز خبرنگار ویژه روز خبرنگار ویژه روز خبرنگار ویژه روز خبرنگار

ویژه روز خبرنگار

هفدهم مرداد ۱۳۷۷ محمود صارمی خبرنگارایرانی، به همراه هشت نفر از کارکنان کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و این روز را روز خبرنگار نام نهادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هفدهم مرداد ۱۳۷۷ یادآور روزی است که محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در مزار شریف افغانستان ، به همراه هشت نفر از کارکنان کنسولگری ایران در این شهر به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت نائل آمد رسید. به همین مناسبت هفدهم مرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.


و اما ای قلم، بنویس که با گذشت چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و البته پس از ۲۲ سال که از نام‌گذاری روز خبرنگار می‌گذرد؛ تنها یک نام و یک تبریک از این رنج‌نامه باقی مانده و هنوز خبرنگار مظلوم است.


همچنان باید ازمظلومیت، رنج و استرس‌های خبرنگاران؛ از زندگی پر فراز و نشیبی که پایانی باز دارد و در کشاکش سختی‌های زندگی خانواده خبرنگاران را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، باید نوشت.


اما این را هم بنویس که خبرنگاران در شرایط امروز کرونایی همچنان جان‌برکف ایستاده‌اند تا باری از روی دوش مردم بردارند و از همه‌ی خویش مایه گذاشته‌اند و خواهند گذاشت تا به این مقصود برسند و راه  دوستان شهید خود را ادامه خواهند داد.




نظرات کاربران