جشن عید امامت و ولایت در بارگاه علوی + عکس

زائران و شیفتگان اهل بیت(ع)، که عموماً از ساکنان بخش قدیمی نجف اشرف و محله‌های اطراف حرم هستند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشن عید غدیرخم در حرم مطهر امام علی(ع) حضور یافته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری «النبأ»، زائران حرم علوی از جمعه شب17 مرداد ماه) با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی برای گرامیداشت جشن امامت و ولایت در این بارگاه مطهر حضور یافته و علاوه بر جشن و شادی در این مناسبت فرخنده، برای دفع بلای همه‌گیر کرونا دعا کردند.


پیروان اهل بیت(ع)، سالانه این مناسبت را با حضور میلیونی گرامی می‌داشتند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این مراسم با حضور تعداد محدودی از زائران در حال برگزاری است و جشن‌های عید غدیر عموما در فضای مجازی و با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.


توزیع هدایای متبرک میان زائران


از سوی دیگر، «فاتح الکرمانی»، از اعضای شورای اداری آستان علوی، گفت: به مناسبت عید غدیرخم بسته‌هایی که شامل عکس بارگاه علوی و شیرینی و شکلات است به رسم تبرک و یادبود میان زائران توزیع می‌شود.


وی افزود: خادمان دفتر نذورات به منظور پیشگیری از سرایت بیماری کرونا تمامی نکات بهداشتی را در حین بسته‌بندی این هدایا رعایت می‌کنند.


آستان مقدس علوی از چند روز پیش با آذین‌بندی و گل‌آرایی حرم علوی و خیابان‌های اطراف و نصب پلاکاردهایی این مناسبت ارزشمند را گرامی داشته و در این پلاکاردها اهمیت و عظمت این روز را برای مسلمانان تبیین کرده است.


لؤی الیاسری، استاندار نجف اشرف، نیز پیش از این اعلام کرده بود که این استان به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا، از پذیرش زائران خارج از استان معذور است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران