مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم

مدینه همیشه میدان نبردحق و باطل بوده است+فیلم

زیارت مدینه و روضه منوره مسجد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع) و سایر زیارتگاه‌ها، اظهار وفادارى و ارادت و بیعت با صاحبان آن آثار است و تمامیت حج به آن بستگى دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، امسال، به علت شیوع ویروس کرونا مسجدالحرام و مسجدالنبی را غربت و غم عظیمی دربرگرفته بود. هر سال، پس از پایان اعمال حج تمتع، گروهی از حجاج رهسپار مدینه منوره می شدند و حضور پرتعداد در آن شهر جلوه گر بود. 


مدینه شهر پیامبر(ص) و حرم و روضه منوره آن حضرت و قبور چهار تن از ائمه اهل‏‌بیت(ع) و بسیارى از صحابه پاک آن حضرت است. مدینه شهر شهیدان بدر و احد و جنگ‌هاى صدر اسلام و شهر مجاهدت‌ها و فداکاری‌هاى مسلمانان نخستین است. از این جهت زیارت مدینه و روضه منوره مسجد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع) و سایر زیارتگاه‌ها، اظهار وفادارى و ارادت و بیعت با صاحبان آن آثار است و تمامیت حج به آن بستگى دارد.


یکى از احادیث متواترى که دانشمندان اسلامى آن را از پیامبر اسلام(ص) نقل کرده‏‌اند، حدیث شریف ثقلین است که متن آن چنین است: «من در میان شما دو میراث گرانب‌ها و بزرگ مى‏‌گذارم: یکى کتاب خداوند و دیگرى عترت و اهل بیتم. تا شما به این دو تمسّک مى‏‌جویید هرگز گمراه نخواهید شد و آن دو هیچ‏گاه از یکدیگر جدا نمى‏‌شوند تا در قیامت به من برسند.»


در این حدیث شریف، عترت و اهل بیت پیامبر(ص) همانند قرآن مصون از گناه و اشتباه معرفى شده است و نجات و رستگارى امت در تمسک به قرآن و عترت است. مقصود از تمسک به اهل بیت(ع)، تمسک به علوم و احکام و تفسیر قرآن و سنت پیامبر(ص) و سایر معارف اسلامى است که از مسیر عترت و اهل بیت(ع) باشد. این در حالى است که پیامبر اسلام(ص) از اختلاف و انحراف و پراکندگى در امت، پس از خودش خبر مى‏‌دهد و از بین آنها تنها یک گروه را اهل نجات معرفى مى‏‌کند.


در ادامه کلیپی زیبا از مدینه منوره را که توسط پایگاه اطلاع رسانی حج از تصاویر آرشیوی سالهای قبل تهیه شده است، می بینید:


 



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران