کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم

کوه احد عبرت تاریخ است+فیلم

هر سال، پس از پایان اعمال حج تمتع، گروهی از حجاج رهسپار مدینه منوره می شدند و حضور پرتعداد زائران حرم نبوی در این شهر جلوه گر بود اما امسال، به علت شیوع ویروس کرونا مسجدالحرام و مسجدالنبی را غربت و غم عظیمی در برگرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کوه اُحُد ، کوهی سرخ‌رنگ در حدود ۴ کیلومتری شمال مدینه است. شهرت اُحُد بخاطر غزوه احد است که میان یاران پیامبر(ص) و مشرکان مکه در کنار این کوه رخ داد. قبرستان شهدای جنگ احد در کنار همین کوه، قرن‌ها است که زیارتگاه حج گزاران و زائران، به‌ویژه شیعیان ایرانی است.


اختصاص حدود یکصد آیه به ماجرای جنگ احد در قرآن کریم بیانگر آن است که این نبرد دارای درس های بسیار آموزنده برای مسلمانان هر عصر است که فرا گرفتن آنها موجب عزت آنان خواهد شد.


برای مطالعه بیشتر درباره کوه احد اینجا را کلیک کنید.


در ادامه کلیپی زیبا از مدینه منوره و کوه احد را که توسط پایگاه اطلاع رسانی حج از تصاویر آرشیوی سال های قبل تهیه شده است، می بینید:


 



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران