راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان

راه اندازی مدرسه تابستانه «اربعین» در دانشگاه فرهنگیان

برنامه های ماه محرم و اربعین دانشگاه فرهنگیان در قالب فضای مجازی و چند رسانه ای دنبال و مدرسه تابستانه «اربعین» در این دانشگاه راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شیوع ویروس کرونا سبک زندگی ها را تغییر داده است. ارتباطات کج دار و مریز پیش می رود و آیین و مناسبت ها هم متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود. در آستانه ماه محرم و صفر هستیم، ماهی که برای شیعیان خیلی مقدس است و هر ساله عزاداری های اباعبدالله حسین (ع) را با شکوه برگزار می کنند تا ارادت و حُب خود را به محضر «امام حسین (ع)» نشان دهند.


اما امسال رنگ وبوی ماه محرم و ماه صفر به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر شده است. هرسال دانشگاه ها برای عزاداری در این ماه برنامه های زیادی را پیش بینی می کردند اما امسال به دلیل محدودیت های ارتباطی مجبور شده اند تا عزاداری ها را به صورت مجازی برگزار کنند.


امسال دانشگاه فرهنگیان هم برنامه های ماه محرم و صفر خود را در بستر فضای مجازی دنبال می کند. در همین ارتباط با «محمد حفیظی» معاون فرهنگی اجتماعی برادران مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به گفتگو پرداختیم که در زیر می خوانید:


 


درباره برنامه های ماه محرم دانشگاه فرهنگیان توضیح دهید؟


امسال پیش بینی کرده ایم تا برنامه های ماه محرم واربعین دانشگاه فرهنگیان  در قالب فضای مجازی و چند رسانه ای دنبال شود. در حال حاضر محتواهایی ویژه این ماه تهیه کرده ایم که البته تهیه این محتواها ادامه دارد.


 


برای اربعین چه برنامه ای دارید؟


چندین برنامه مجازی برای اربعین پیش بینی کرده ایم. امسال مرکز تحقیقات اربعین، ذیل دبیرخانه دانشگاه فرهنگیان تشکیل می شود. مرکز تحقیقات اربعین مدرسه تابستان «اربعین» را در بستر فضای مجازی تشکیل می دهد.


 


کار مدرسه اربعین چیست؟


دوره های مجازی با عنوان «نقش دانشجو معلمان در اربعین» برگزار می شود. در این دوره ها فضای عاشورا جلوه سازی می شود، اهمیت و ضرورت ماه محرم  و نقش دانشجو معلمان تبیین می شود.


هدف از برگزاری این دوره ها این است تا تمام لایحه های دانشگاه از استاد تا دانشجو معلمان و کارکنان اداری درگیر بحث اربعین و محرم شوند. ما اساتید و دانشجو فرهنگیان را درگیر این موضوع کرده ایم تا تولید محتوا کنند. اگر قویترین محتوا هم تولید شود اما مخاطب درگیر آن نشود موفقیت آمیز نیست. بنابراین به دانشجومعلمان و اساتید نقش داده ایم.


 


تمام محتواها در بستر مجازی است؟


به دلیل شیوع ویروس کرونا محتواها در بستر مجازی دنبال می شود و بر روی سایت و دبیرخانه دانشگاه فرهنگیان بارگذاری می شود. تشکل های دانشجویی هم این محتواها را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. در هر استان ستاد اربعین با مسئولیت مسئولین دانشگاه تشکیل می شود.


 


این دوره ها جزو آموزش های ضمن خدمت دانشجو معلمان به شمار می آید؟


فعلا نسبت به این قضیه به جمع بندی نرسیده ایم. اما حضور در مراسم عزاداری یک کار دلی است، برکت کار این است که اختیاری باشد و اجبار و امتیاز در کار نباشد. اصل فعالیت های تربیتی و فرهنگی اختیاری بودن آن است.


 


دراین ایام برنامه ای برای مواسات هم در نظر گرفته اید؟


دانشگاه فرهنگیان برنامه های چند مرحله ای برای مواسات و کمک به نیازمندان داشته است که در معاونت جهادی پیگیری می شود. در بحث محرم و اربعین هم بنا داریم، هزینه هایی که دانشجو معلمان و اساتید برای اربعین و نذری ها کنار گذاشته اند، در قالب طرح مساوات بسته های معیشتی به نیازمندان اعطا شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران