مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ مراسم اربعین برگزار می‌شود؟ مراسم اربعین برگزار می‌شود؟

مراسم اربعین برگزار می‌شود؟

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی و معاون امنیت و انتظامی وزیر کشور گفت: برگزاری مراسم اربعین به وضعیت کرونا در ایران و عراق بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: ما تمام کار‌هایی را که باید در بحث اربعین در داخل کشور انجام بدهیم، همانند سنوات گذشته انجام می‌دهیم و کمیته‌های چهارده گانه ما فعال هستند و ستاد‌های استانی به ویژه استان‌های مرزی کارهایشان را در این خصوص پیگیری می‌کنند.
وی ادامه داد: در واقع در حوزه‌های زیرساختی اقداماتی را که باید انجام بدهیم هم اکنون انجام می‌دهیم.


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره برگزاری مراسم اربعین نیز گفت: هنوز شرایط بیماری (کرونا) برای دو کشور قابل پیش بینی نیست که تا زمان برگزاری مراسم اربعین به چه صورت خواهد بود، قطعا با توجه به شرایط بیماری در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید تصمیم مشترکی با دولت عراق گرفته شود، افزود: فعلا در این خصوص (برگزار شدن یا برگزار نشدن مراسم) نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم که روند برگزاری مراسم چگونه خواهد بود، اما به هر حال وظایفی که در داخل کشور برعهده داریم و خودمان باید انجام دهیم، کارهایمان را انجام می‌دهیم و برنامه ریزی‌ها تداوم پیدا می‌کند.
آقای ذوالفقاری با بیان اینکه البته ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های جایگزین را نیز تدارک ببینیم، گفت: در نظر داریم اگر شرایطی پیش بیاید که مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو کشور، برگزار نشود یا حداقل به صورت محدود برگزار شود، ممکن است برنامه‌های جایگزین داشته باشیم.
وی افزود: اکنون به موکب داران اعلام کرده ایم که کار‌های خودشان را انجام بدهند و مشارکت‌های مردمی، کمیته اسکان و تغذیه که هرساله فعال است کار خودشان را تداوم بدهند تا اگر مراسم اربعین برگزار شد، طبق روال گذشته نذورات مردمی در آنجا مصرف شود، اما اگر برگزار نشد، این نذورات مردمی را با نظر مراجع و بزرگان دینی می‌توانیم در بحث کمک‌های مومنانه سامان دهیم.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم نیز گفت: پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط برگزاری محرم اعلام شده است و ان شاءالله با همتی که همه محبان و عزاداران خواهند داشت مراسم در آن چارچوب و ضوابط و مقررات برگزار خواهد شد تا از رهگذر آن مشکلات برای مردم پیش نیاید.


 



 




نظرات کاربران