تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت

تجلیل از آزادگان سرفزار حوزه حج و زیارت

همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در نشستی صمیمی با مسئولان حوزه حج و زیارت از آزادگان هشت سال دفاع مقدس دراین مجموعه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با 26 مهرماه ، سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، مراسم تقدیر و تجلیل از آزادگان حوزه حج و زیارت با حضورنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در سالن وحدت این مجموعه برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب دراین دیدار صمیمی، سی‌امین سال ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامیداشت و گفت: در این روز اولین گروه از رزمندگانی که مجاهدانه از دین، شرف و خاک کشورشان دفاع کرده و در دست دشمن اسیر بودند، قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند و همه مردم را خوشحال کردند.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام سید على اکبر ابوترابى در اردوگاههاى اسارت مایه آرامش و ارتقای بینش دینی و معنویت بود، خطاب به حاضران گفت: دوران جوانی شما دربازداشتگاههای مخوف ستم پیشگان بعثی گذشت، شما دنیای زودگذر را از دست دادید ولی درمقابل با کسب رضایت و خشنودی الهی، سود فروانی بدست آوردید.


وی افزود: سیدالشهدای آزادگان، درغربت راهنمایی عارف و همدلی عزیز برای اسرا بود، و شما عزیزان با ایستادگی، مردانگی و مقاومت، دین و دلبستگى خود به اسلام، امام و انقلاب اسلامی را نشان دادید و موجب افتخار و آبرومندى ملت ایران دربرابردشمن شدید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با استناد به آیات شریفه سوره دهر، تصریح کرد: اسلام به اسیرتوجه ویژه دارد و دوران اسارت را بخشی از دوران زندگانی افراد می داند و برای آن برنامه دارد.


وی به آیه 70 سوره انفال "یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِمَنْ فی‏ أَیْدیکُمْ مِنَ الْأَسْری‏ إِنْ یَعْلَمِ اللَّهُ فی‏ قُلُوبِکُمْ خَیْراً یُؤْتِکُمْ خَیْراً مِمَّا أُخِذَ مِنْکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ " اشاره کرد و گفت: این آیه چند پیام دارد از جمله اینکه با اسیران چنان رفتار کنید که زمینه‏ هدایت و ارشادشان فراهم شود وپذیرش اسلام، موجب گذشت ازخطاها و سبب دریافت لطف و رحمت الهى می گردد.


درادامه این دیدارآقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با گرامیداشت دلاور مردی های آزادگان، اظهار داشت: این روزها فرصت مغتنمی است که بدانیم برای پیروزی انقلاب، برپایی نظام جمهوری اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشورچه هزینه هایی پرداخت شده و قدردان نعمت هایی باشیم که خداوند به ما ارزانی داشته است.


وی با بیان اینکه ظلم و ستم دشمن بعثی نسبت به اسرا حد یقفی نداشت، گفت: اسارت برای فرزندان این مرز و بوم معنای دیگری داشت و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی هدایتگر بسیارخوبی برای آزادگان بود و در دوران اسارت با منش، روش و نحوه برخورد خود ، درسهای بزرگی به همگان آموخت.


آقای رشیدیان افزود: آزادگان پیام آور ایثارگرانی هستند که در دوران اسارت با شجاعت و سرفرازی از نظام، انقلاب و رهبری دفاع کردند و این مجاهدتها باید در تاریخ ثبت و به آیندگان منتقل شود.


بر پایه این گزارش، در ادامه این دیدار چند تن از حاضران به نمایندگی از آزادگان حاضر در جلسه، به بیان گوشه ای از خاطرات خود در اسارتگاههای دشمن بعثی پرداخته و با اشاره به فرارسیدن ماه محرم تاکید کردند: شور و شوق آزادگان برای عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایش حال و هوای دیگری داشت وحفظ شعائر دین و اقامه عزای حسینی را حتی در اسارت وظیفه خود می دانستند.


این گزارش حاکیست درپایان این دیدار به رسم یادبود با اهدای لوح تقدیر و هدایا از آزادگان حوزه حج وزیارت  تقدیر بعمل آمد.




نظرات کاربران