ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد

ورود زائران خارجی به عتبات تا پایان محرم ممنوع شد

باشیوع روزافزون کرونا در عراق، مسؤولان این کشور ورود زائران خارجی به عتبات را تا پایان ماه محرم ممنوع کردند. عراقی‌ها هنوز درباره وضعیت اربعین تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه ماه محرم که هر ساله جمعی از عاشقان حسینی برای زیارت حرم سیدالشهدا (ع) به عراق مشرف می‌شدند، استاندار کربلا ورود زائران داخلی و خارجی به کربلا را تا ۱۳ محرم ممنوع و کربلا را در دهه اول محرم قرنطینه کرد.


به گفته مسؤولان دولتی عراق با توجه به درخواست‌های مکرر برخی کشورها برای حضور در عراق و اعتاب مقدسه این کشور در ماه محرم، ورود زائران خارجی به عراق با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر ممنوع اعلام شد.


بر همین اساس، تا پایان محرم امسال امکان تشرف هیچ زائر خارجی به عراق وجود ندارد و این کشور پذیرای زائران سایر کشورها در ایام ماه محرم نیست. عراق هنوز برای ایام صفر و به ویژه اربعین برنامه‌ریزی نکرده است، اما با توجه به شیوع کرونا در عراق و قرنطینه شهرهای زیارتی، احتمال نپذیرفتن زائر خارجی در ایام اربعین نیز دور از انتظار نیست.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران