عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین

عربستان سعودی: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین

وزیر آموزش عربستان سعودی از آموزش آنلاین و راه دور مدارس به عنوان اقدام احتیاطی در برابر ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خبرگزاری رویترز نوشت: عربستان سعودی قصد دارد در 7 هفته اول سال جدید تحصیلی که از 30 آگوست (7 شهریور) آغاز می‌شود؛ آموزش آنلاین و از راه دور به دانش آموزان ارائه دهد. 


"حمد بن محمد آل الشیخ" وزیر آموزش عربستان سعودی در این باره به شبکه  تلویزیونی دولتی "الاخباریه" (شبکه خبر) گفت: ما در هفته اول آموزش آنلاین شرایط را برای ادامه آن در طولانی مدت بررسی خواهیم کرد. 


در پایان 7 هفته و در صورت امکان دانش‌آموزان به مدرسه خواهند رفت  و اگر شرایط به دلیل شیوع کرونا مهیا نباشد، آموزش آنلاین ادامه خواهد یافت.


وی افزود: استثنائاتی برای برخی از گروه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. آموزش‌های تئوری در دانشگاه، دانشکده‌های فنی و مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت آنلاین و در درس‌های عملی و کارگاهی به صورت حضوری برگزار خواهند شد.


عربستان سعودی به دلیل شیوع دوباره کرونا تصمیم گرفته است آموزش آنلاین را برای سال جدید تحصیلی اجرا کند.


دانش آموزان کلاس‌های خود را از ساعت 7 صبح آغاز کرده و در ساعت 3 بعداز ظهر تمام می‌کنند. 


روزنامه سعودی "الیوم" نیز در روزهای گذشته از بازگشت 114 هزار کادر اداری دبیرستان‌های خالی و  آمادگی در سال تحصیلی جدید خبر داد. آنها پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدارس بازمی‌گردند. این روزنامه همچنین از بازگشت 520 هزار معلم در روزهای آینده به مدارس خبر داد. 


احتمال دارد معلمان در فضای مدارس ارتباط آنلاین خود با محصلان را برقرار کنند و برای این موضوع آموزش‌های لازم را ببینند.


امارات متحده عربی نیز اعلام کرده است که والدین می‌توانند نحوه حضور فرزندان خود در کلاس های آنلاین یا حضوری را که از 30 آگوست (7 شهریور) آغاز می‌شود، انتخاب کنند.


بنا بر اعلام مقامات این کشور، برنامه‌های دقیقی برای اطمینان از بازگشت تدریجی به تحصیل در همه مدارس کشور و همه مقاطع تحصیلی ایجاد شده است.


عربستان سعودی تاکنون بیش از 297 هزار و امارات متحده عربی بیش از 64 هزار مبتلا را شناسایی کرده اند.




نظرات کاربران