شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا

شیوه نظارت بر هیئات در ایام کرونا

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص شیوه نظارت بر هیئت‌های مذهبی در ایام شیوع کرونا گفت: کمیته‌ای متشکل از نیروی انتظامی، بسیج و وزارت بهداشت و مردم ایجاد شده است که تخطی‌ها و تخلف‌ها را گزارش می‌کند، اما قطعاً خود مردم مراعات می‌کنند، چراکه سلامت آنان دغدغه‌ای متدینانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‎وگو با ایکنا، با بیان توصیه‌هایی برای مردم و هیئت‌های مذهبی پیرامون برگزاری مراسم محرم در کنار رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها، گفت: مهم‌ترین مجموعه‌های مردمی در کشور ما هیئات مذهبی هستند که بخشی از مردم فرهیخته جامعه به حساب می‌آیند؛ این مجموعه همواره عزاداری سیدالشهدا(ع) را جزئی از فرهنگ خود می‌دانند و غالباً آن را با مراعات و رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌کردند و قطعاً امسال مراعات افزون‌تر لازم است.



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مردم فرهیخته ایران قطعاً شرایط را متوجه می‌شوند و اغلب هیئات مذهبی نیز اهل مراعات هستند و از این منظر شاید خیلی جای نگرانی وجود نداشته باشد. ما طرفدار مردم و هیئات مذهبی هستیم و به فضل خداوند از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. در این جریان حوزه مسئولیت مان نیز به اندازه اختیارمان است و به هر مقدار این اختیار گستردگی داشته باشد، مسئولیت و تضمین ما نیز بیشتر خواهد بود، اما زمانی که این اختیار در برخی از موارد مخدوش شود، طبیعتاً مسئولیت دشوارتر دنبال می‌شود.



وی با ذکر اینکه دغدغه سلامت مردم در این شرایط دشوار دغدغه‌ای متدینانه است، اظهار کرد: از ابتدای شروع و شیوع کرونا، هیئتی‌ها و نیرو‌های جهادی در کنار مدافعان سلامت بودند و در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و ما هم با اشتیاق خدمت کردیم و این فعالیت‌ها به خوبی دغدغه هیئتی را در موضوع سلامت جامعه نشان داد؛ بنابراین یکی از دغدغه‌های هر فرد فعال هیئتی و محب سیدالشهدایی که در ماه محرم به عزاداری می‌پردازد،  قطعاً سلامتی مردم است.



حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر اینکه همه هیئتی‌ها اهل مراعات و دقت هستند، اظهار کرد: شاید گاهی اوقاف، برخی افراد مراعات نکنند، اما در هر موضوعی که قوانینی برای جامعه وضع می‌شود، اکثر مردم رعایت می‌کنند، اما استثنا‌هایی نیز وجود دارد. در مورد این موضوع نیز ممکن است این اتفاق بیفتد، اما خود مردم نیز نمی‌پسندند در قاعده‌ای که بنا شده همه رعایت کنند، تخطی صورت گیرد؛ لذا قطعاً مردم فرهیخته و هیئات مذهبی به بهترین وجه این موارد را رعایت خواهند کرد و ما نیز در خدمت آن‌ها هستیم که به بهترین وجه از آن‌ها حمایت کنیم.



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، نظر ستاد ملی کرونا هرچه بود ما به آن ملتزم هستیم و هیئات مذهبی نیز به آن عمل خواهند کرد و جای نگرانی در این حوزه وجود ندارد. از این جهت روی فرهیختگی مردم متدین، مذهبی و هیئت‌های ایران در شیوه نامه‌ای که ابلاغ شده است حساب کرده‌ایم و قطعاً به بهترین وجه این جریان اتفاق خواهد افتاد.



وی در خصوص شیوه نظارت بر هیئت‌های مذهبی ، گفت: کمیته‌ای متشکل از نیروی انتظامی، بسیج و وزارت بهداشت و خود مردم ایجاد شده است که تخطی‌ها و تخلف‌ها را گزارش می‌کنند، اما قطعاً خود مردم مراعات می‌کنند؛ لذا قطعاً خیلی تخطی و تخلف نخواهیم داشت، گرچه ممکن است شیطنت‌هایی نیز در عالم رسانه شاهد باشیم که باید با آن برخورد کرد، اما ما طرفدار مردمی هستیم که اهل مراعات هستند و بیشترین فرهیختگی را پیش از این از خود نشان دادند و پس از آن نیز بروز خواهند داد.


 


حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه مهر و عطوفت سیدالشهدا(ع) برترین موتور محرک جامعه ایرانی است، اظهار کرد: مطمئن باشید در هر شرایطی، در صورت لیاقت، پرچم عزاداری سیدالشهدا(ع) را به اهتزاز درمی‌آوریم. هر چه شرایط سخت باشد ما باید بتوانیم مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) را به گونه‌های تازه برپا نگاه داریم.




نظرات کاربران