امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود

امور اداری حج در افغانستان اینترنتی می شود

سرپرست جدید وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان اعلام کرد که امور اداری حج و سفر به عربستان سعودی پس از این به صورت آنلاین تنظیم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرپرست جدید وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان اعلام کرد که امور اداری حج و سفر به عربستان سعودی پس از این به صورت آنلاین تنظیم خواهد شد.


محمد قاسم حلیمی در نخستین روز کاری‌اش هدف از این اقدام را جلوگیری از امکان فساد و اخذ رشوه خواند.


به گفته‌ حلیمی، با تطبیق سیستم آنلاین، تشویش حاجیان از ماندن پول شان در بانک‌ها نیز رفع خواهد شد.


وی افزود که با استفاده از این سیستم، هر کس می‌تواند موقعیتش را در جریان سفر و رسیدن نوبت بداند.


همه ساله بیش از ۳۰ هزار نفر از افغانستان برای ادای فریضه‌ حج به عربستان سعودی می‌رفتند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، هیچ فردی از افغانستان برای ادای مراسم حج به عربستان نرفت. مراسم حج امسال با زائران محدود ساکن در عربستان سعودی برگزار شد.


وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان پیشتر اعلام کرده بود اولویت سفر به عربستان سعودی در سال آینده با کسانی است که امسال به قصد ادای مراسم حج ثبت نام کرده بودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران