ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند

ستاد مرکزی اربعین فعال است / وزرای بهداشت ۲ کشور اعلام نظر کنند

رئیس ستاد مرکزی اربعین از فعال بودن ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های این ستاد خبر داد و گفت: برگزاری هرگونه مراسم منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت و درمان دو کشور و مقامات و مسئولان کشور عراق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین در محل سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.


ذوالفقاری در این نشست گفت: با وجود شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های ستاد طبق سنوات گذشته برنامه‌های مربوط به اربعین را تهیه کرده است.


وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه اعم از بیماری در دو کشور ایران و عراق، برگزاری هرگونه مراسم منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت و درمان دو کشور و مقامات و مسئولین کشور عراق است که ضرورت دارد با پیگیری وزارت امور خارجه و ستاد اربعین سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از مراسم محرم برنامه و نظر رسمی مقامات عراقی را دریافت و اعلام کنند.


ذوالفقاری اضافه کرد: ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های مربوطه برنامه‌های زیر ساخت را با جدیت اجرا خواهند کرد و در صورتی که مراسم راهپیمایی اربعین برگزار نشود، زیر ساخت‌های لازم برای سال‌های آینده ایجاد و اقدامات تکمیلی در سه استان مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه صورت می‌پذیرد.


وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای هر نوع شرایط پیش رو در ایام اربعین را خواهیم داشت. همچنین برنامه ریزی‌هایی برای حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی بهداشتی و درمانی و نحوه اقدام موکب داران و مشارکت‌های مردم تعیین و اعلام می‌شود.


ذوالفقاری با بیان اینکه این جلسه به منظور همفکری و بررسی پیشنهادات و نظرات اعضای ستاد برگزار شده است؛ گفت: ضرورت دارد تا هماهنگی کامل در سطوح مختلف داخل کشور و هماهنگ با دولت عراق براساس شرایط کنونی وجود داشته باشد و از هرگونه اظهار نظر و یا اقدام خارج از تصمیمات خودداری تا موجب انتظارات غیر قابل تحقق در جامعه نشود.


وی افزود: جلسه بعدی ستاد پس از دهه اول محرم برگزار خواهد شد و دبیران کمیته‌ها، با در نظر گرفتن جهات مختلف شرایط پیشبرد برنامه‌های جایگزین را در جلسه بعد ارائه کنند تا بحث و بررسی شود.




نظرات کاربران