کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد

کارگاه آموزشی نمایه‌سازی در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد

باتوجه به اهمیت فرآیند نمایه سازی موضوعات در دنیای مجازی بالاخص کتاب‌های دینی، پژوهشکده حج و زیارت کارگاه آموزشی نمایه‌سازی را در این مجموعه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، باتوجه به اهمیت فرآیند نمایه‌سازی موضوعات در دنیای مجازی بالاخص کتاب‌هاب دینی، پژوهشکده حج و زیارت در صدد برآمد تا کارگاه آموزشی نمایه‌سازی را در این مجموعه برگزار کنند. در این کارگاه شماری از پژوهشگران و محققان و کارشناسان پژوهشکده حج و زیارت شرکت داشتند.


براساس این گزارش، امروز در عصری قرار داریم که با افزایش سریع تعداد مدارک و توسعه رشته‌های علمی مواجه هستیم. عصری که گردآوری، ذخیره، بازیابی و اشاعه اطلاعات به شدت تغییر یافته است. رشد و فزونی دستاوردهای علمی و فنی و افزایش متون و مدارک پژوهشی و کاهش زمان جهت بازیابی اطلاعات مورد نظر و دستیابی به مطالب روزآمدتر اهمیت نمایه سازی را روشنتر می سازد و این امر در راستای بهبود ارائه خدمات به کاربران است.


درواقع نمایه سازی حلقه ارتباطی میان تولید کننده و مصرف کننده اطلاعات، در جهت دستیابی آسان و سریع به دانش مورد نیاز کاربردی وسیع و اهمیتی ویژه می‌یابد. نمایه سازی صورتی از موضوع‌ها و واژه‌های مهم ودیگر مطالب یک یا چند کتاب با ارجاع به صفحاتی که این مطالب در آنها آمده تعریف شده است.


مباحث مد نظر در این کارگاه تعریف نمایه، اقسام نمایه، اهداف نمایه، تفاوت نمایه با فهرست مندرجات، تفاوت نمایه توصیفی با نمایه موضوعی و همارایی در نمایه سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران