حمله خمپاره ای به خانقین عراق حمله خمپاره ای به خانقین عراق حمله خمپاره ای به خانقین عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمله خمپاره ای به خانقین عراق حمله خمپاره ای به خانقین عراق حمله خمپاره ای به خانقین عراق حمله خمپاره ای به خانقین عراق حمله خمپاره ای به خانقین عراق

حمله خمپاره ای به خانقین عراق

یک مقام امنیتی در استان «دیاله» عراق، گفت که گروهک تروریستی داعش با حمله خمپاره‌ای، شهر «خانقین» در شمال شرق این استان را هدف گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «بغداد الیوم» نوشت: در حمله شنبه شب( اول شهریور ماه)دو گلوله خمپاره نزدیک پل خانقین واقع در شرق این شهر اصابت کرد.
این منبع که به نام وی اشاره نشده، توضیح داد: تاکنون گزارشی از خسارت یا تلفات احتمالی این حمله دریافت نشده است.
استان دیاله در شرق عراق از کانون های عمده فعالیت هسته های خفته گروهک تروریستی داعش به شمار می رود.
عناصر داعش که از اردیبهشت ماه گذشته به تحرکات تروریستی در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق پس از شکست سال ۲۰۱۷ میلادی به طرز بی سابقه ای شدت بخشیده اند، در این مدت ده ها عملیات کور در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک انجام دادند.
داعش در این رشته عملیات که بیشتر شبانگاه و با استفاده از تاریکی هوا انجام می شود، افزون بر هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی و نیروهای امنیتی، به تخریب زیرساخت های عراق نیز روی آورده است.
گرچه کارشناسان امنیتی عراق اعتقاد دارند که تروریست های داعش در این مرحله همانند گذشته توانمندی و نیروی کافی برای سلطه بر زمین و اشغال قلمرو را ندارند و بیشتر برای تبلیغات رسانه‌ای دست به این حملات می‌زنند، اما در عین حال تداوم این حملات نگرانی‌های جدی در عراق به دنبال داشته است.
ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی که هفته هاست سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می دهند.


 


 


| شناسه مطلب: 102185




عراق داعش



نظرات کاربران