ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند

ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبری می‌دانند

مدیرعامل خانه مداحان با اشاره به راه‌های مختلف برای عزاداری سالار شهیدان در شرایط فعلی گفت: همه ذاکران اهل بیت خود را ملزم به عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مصطفی خورسندی در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا از حسینیه به عنوان مرکزی برای نشر معارف الهی یاد کرد و گفت: در این دوره هر کسی می تواند ناشر فرهنگ اهل بیت باشد؛ یعنی وقتی ما یک پیراهن مشکی بر تن می کنیم و یک شال عزا به گردن می اندازیم عزای اهل بیت را اقامه می کنیم یا وقتی جلوی منزل یا داخل مغازه، پرچم و کتیبه مشکی نصب می کنیم، عزای امام حسین (ع) را زنده نگه می داریم.


وی افزود: بنده معتقدم فقط هر خانه یک حسینیه نیست بلکه هر خودرو نیز می تواند مرکز نشر معارف الهی باشد. اگر هر خودرویی یک پرچم یا پوستر از عزای حسینی بزند، در اقامه عزای حسینی تلاش کرده و رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری می توانند با برافراشته کردن یک پرچم به تبلیغ فرهنگ عاشورایی از یک استان به استان دیگر بپردازند.


خورسندی با اشاره به برخی محدودیت های عزاداری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: اگرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده نباید زیر هیچ سقفی مجلس عزای حسینی برگزار شود ولی کسی نگفته صدای عزاداری پخش نشود. بنابر این بلندگوهای مساجد و حسینیه ها را می توان راس ساعتی به پخش نوحه ها و عزاداری های سال های قبل اختصاص داد. 


مدیرعامل خانه مداحان با اشاره به تعطیلی برنامه های برخی هیئت ها در ماه محرم افزود: مسئولان هیئت ها می توانند پرچم ها و پارچه های مشکی داخل حسینیه ها را میان خانه ها و مغازه های اطراف حسینیه به عنوان امانت توزیع کنند تا فضای خیابان ها و کوچه ها را تغییر دهند.


وی با تقدیر از عزاداران حسینی که در هر شرایطی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم ماه محرم را برپا می‌دارند، اظهار داشت: هر یک از ما باید بدانیم در شرایط فعلی چه وظیفه ای داریم. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی می کنند، عمل کنیم و همه ذاکران اهل بیت خود را ملزم به عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب می دانند.


خورسندی ادامه داد: هر یک از افراد جامعه از ذاکران اهل بیت و سخنرانان گرفته تا مسئولان هیئت ها بر اساس شرایط جاری به وظیفه خود عمل می کنند ولی یکی از مشکلات محرم امسال این بود که ستاد ملی مقابله با کرونا دو روز مانده به ماه محرم پروتکل هایی را اعلام کرد که این شیوه نامه ها به جلسات هیئت ها شوک وارد کرد.


خورسندی با توصیه به ترویج روضه های خانگی در ماه محرم گفت: البته منظور از روضه های خانگی این نیست که همسایگان را در یک خانه جمع کنیم و به اقامه عزا بپردازیم؛ بلکه هر کسی با اعضای خانواده در منزل خود عزای حسینی را برپا کند. چون باید به این نکته توجه کرد ممکن است همین رفت و آمدهای خانوادگی عامل انتقال ویروس کرونا باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران