ممانعت پلیس عراق از ورود عزاداران غیر بومی به کربلا تا ۱۳ محرم

سخنگوی فرماندهی پلیس کربلا اعلام کرد که در راستای دستورالعمل کمیته عالی بحران سلامت و امنیت ملی از ورود افراد غیربومی استان برای انجام آیین های عزاداری تا ۱۳ محرم جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «علاء الغانمی» سخنگوی فرماندهی پلیس کربلا روز یکشنبه (2 شهریور ماه) در نشست خبری خاطرنشان کرد: پلیس کربلا برای ممانعت از اجتماع های بزرگ در عزاداری ها و با هدف جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا اجازه ورود به افراد خارج از استان را نخواهد داد.
وی ادامه داد: به همین منظور تا روز ۱۳ محرم همه ورودی های این استان به روی افراد غیر بومی بسته است.
الغانمی افزود که پلیس کربلا به هیچ فرد خارج از استان اجازه نخواهد داد وارد کربلا شود.
سخنگوی پلیس کربلا از شهروندان عراقی خواست تا به منظور حفظ سلامتی خود در مقابل ویروس کرونا پلیس را در اتخاذ این تصمیم درک کنند.
مسوولان کربلا از اوایل مرداد گذشته با توجه به بحران شیوع «ویروس کرونا» و به منظور جلوگیری از انتشار گسترده آن اقدام به اعمال ممنوعیت ورود به استان کردند.
بر اساس تصمیم استاندار و رئیس کمیته بحران استان، ورود به کربلا برای مسافران و زائران تا ۱۳ محرم ممنوع اعلام شد.
«نصیف الخطابی» گفت که این تصمیم در پی فتوای آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی دینی عراق و در راستای حفظ جان و ایمنی شهروندان به ویژه با شدت گرفتن ابتلا به ویروس کرونا در عراق اجرایی شده است.
روند ابتلا به کرونا در عراق از تعطیلات عید فطر به بعد جهش فزاینده داشته و از حدود ۱۰۰ مورد روزانه اکنون به بیش از جهار هزار مورد افزایش یافته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران