عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم

عزاداری شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم

امسال شیعیان شهر قطیف عربستان برای جلوگیری از شیوع کرونا، با برپایی هیأت در فضای باز و رعایت فاصله و نکات بهداشتی به عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم عزاداری امام حسین (ع) امسال با شیوع کرونا در جهان به شکل متفاوتی برگزار می‌شود. یکی هیأت خانگی برپا می‌کند و دیگری برای حفظ سلامت مردم از ورودی به ضدعفونی عزاداران و توزیع ماسک می‌پردازد.


 


امسال در عربستان همزمان با اول محرم که آغاز سال ۱۴۴۲ به شمار می‌رود، در حالی که خیابان‌های بسیاری از شهرهای عربستان به مناسبت سال جدید چراغانی شده است و برخی از مردم سال نو را به یکدیگر تبریک می‌گویند، مردم شیعه نشین در عزای حسینی اشک می‌ریزند؛ به طوری که در مناطق شیعه‌نشین عربستان برنامه عزاداری امام حسین (ع) امسال با شوری خاص برگزار شده است.


 


شیعیان شهر قطیف با نصب پرچم‌های عزا در کوچه و محله‌ها در غم اهل بیت (ع) خود را شریک دانسته و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به جای هیأت و حسینیه، در خیابان و با رعایت فاصله برگزار می‌کنند.


 


بر همین اساس، مراسم دهه اول محرم در یکی از خیابان‌های قطیف برگزار می‌شود و بخش قابل توجهی از فضای سبز و خیابان بسته و با صندلی‌هایی برای مراسم عزاداری آماده شده است و هر شب عزاداران حسینی شهر قطیف عربستان لباس مشکی به تن کرده و با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به عزاداری می‌پردازند.


 


به گفته احمد صافا یکی از عزاداران حسینی قطیف، هیأت محبین الحسین (ع) هرسال در دهه اول محرم برنامه‌های عزاداری را با شور خاص و با حضور هزاران نفر در قطیف برگزار می‌کرد، اما امسال با شیوع کرونا در فضای باز و بزرگتری این مراسم را با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌کند و قبل از ورود عزاداران ضمن ضدعفونی، دمای بدن آن‌ها سنجیده می‌شود و این مراسم با رعایت تمام نکات بهداشتی پیش‌بینی شده است.


 


در این مراسم ضمن تلاوت قرآن و مداحی با موضوع امام حسین (ع) و کربلا، درباره اهمیت پیام عاشورا و لزوم شعائر حسینی و درک واقعه عاشورا مطالبی ارائه می‌شود.


 


در ادامه فیلمی از عزاداری متفاوت سعودی‌ها در قطیف را مشاهده می‌کنید:


 



 


| شناسه مطلب: 102257




عزاداری عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران