40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی 40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی 40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی 40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی 40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی 40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی 40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی

40 زخمی در حمله پلیس هند به عزاداران حسینی

پلیس هند با حمله به عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) در منطقه کشمیر دست کم 40 نفر را مجروح کرد و حدود 200 نفر را مورد بازداشت قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نیروهای پلیس بخش هندی کشمیر به عزاداران حسینی حمله کردند.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، نیروهای دولتی با حمله به محل برگزاری مراسم سوگواری برای حضرت سیدالشهدا (ع)، تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و تفنگ ساچمه‌ای این جمعیت چند صد نفری را متفرق کنند.
به گفته شاهدان عینی، خشونت پلیس علیه این عزاداران، دستکم ۴۰ زخمی برجای گذاشت. از سوی دیگر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» اعلام کرد دستکم ۳۰ نفر از این مجروحین به بیمارستان منتقل شده‌اند.
روز جمعه نیز اعتراض شیعیان کشمیر به ویژه بخش «سریناگار» علیه اعمال محدودیت برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، با سرکوب مأموران امنیتی همراه شد.
پلیس سریناگار اعلام کرد دست کم ۲۰۰ نفر را در این ارتباط مورد بازداشت قرار داده است و در صورتی که این افراد تعهد دهند در مراسم عزاداری ماه محرم شرکت نمی‌کنند آزاد خواهند شد.


| شناسه مطلب: 102298




هندوستان ماه محرم



نظرات کاربران