انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز

انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز

فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» از سوی ستاد اقامه نماز منتشر شد.

متن این فراخوان بدین شرح است: 
«نهاد‌های معتبر مسجد، خانه و مدرسه در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان و متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده‌­سازان نقش با شکوهی ایفا کرده‌­اند. تعامل مستمر و مؤثر این سه کانون فرهنگی و تربیتی در پرورش کودکان و نوجوانان و جوانان نمازخوان و موحد دستاورد‌های ارزشمندی به بار می­‌آورد و بر استحکام و مقاومت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی می‌­افزاید. عنایت ویژه امام خمینی (رضوان الله علیه) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به ضرورت حمایت از خانه و مدرسه و مسجد و بهره‌وری از جایگاه رفیع آن‌ها در نیم قرن اخیر نشان می‌دهد که در برنامه ریزی فرهنگی باید همواره به پیوند فعال و همگرایی رو به تکامل این مراکز توجه اساسی کرد و از ایجاد فاصله بین آن‌ها ممانعت به عمل آورد. بر‌همین اساس ستاد اقامه نماز، موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد را برای برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز برگزیده است تا به حول وقوه الهی گام‌هایی در تعمیق پیوند این سه عنصر اساسی با یگدیگر برداشته شود.»

محور‌ها و موضوعات این فراخوان عبارتند از:‌ 
«مبانی و اصول تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد»، «بررسی جایگاه مسجد، مدرسه و خانه در معارف اسلامی، منظومه فکری امام راحل، رهبر انقلاب و مصلحان دینی معاصر»، «بررسی مناسبات تاریخی پیوند مساجد، مدارس و بیوت صالحه»، «نقش مساجد، مدارس و خانواده‌های مسلمان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با پیشگامی و نوآوری نسل جوان»، جایگاه مسجد، مدرسه و خانه در فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت»، «نقش مسجد، مدرسه و خانه در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ترویج معارف نماز»، «بررسی نقش مسجد، مدرسه و خانه در ارتقای معرفت دینی نسل نو و رشد معنوی جامعه» و «آماده‌سازی مسجد، مدرسه و خانه با نگاه زیبایی شناسی در جذب کودکان و نوجوانان به نماز».

همچنین «ارتباط مسجد، مدرسه و خانه در پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه»، «الگوی تراز اسلامی کانون خانه، مدرسه و مسجد»، «دفاع مقدس، الگوی تجلی تربیت یافتگان مسجد، مدرسه و خانه تراز سلامی»، «آسیب‌ها، موانع و راهکار‌های تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد»، «بررسی خطر ایجاد شکاف بین مسجد، مدرسه و خانه»، «بررسی آسیب‌های تهاجم فرهنگی دشمن در رسالت مدارس، مساجد و خانواده‌ها در صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی»، «آسیب‌شناسی پیوند مسجد، مدرسه و خانه و ارائه راهکار‌های اصلاحی»، «نقش و همگرایی نهاد‌های فرهنگی در پیوند خانه، مدرسه و مسجد»، «نقش آموزش و پرورش در ایجاد ارتباط مدارس و مساجد» و «نقش مساجد در ایجاد ارتباط مسجد با خانه و مدرسه» از دیگر محورهای فراخوان این دوره از اجلاس است.

متفکران و صاحبنظران، حوزویان و دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعت، مدیران مدارس و معلمان و مربیان امور تربیتی، پدران و مادران و فعالان تولید محتوای نمازی می‌توانند آثار خود را در قالب‌های علمی و پژوهشی، مقالات علمی، پژوهش‌های کاربردی، رساله دکتری و کارشناسی ارشد، ادبی و هنری، کتاب (مرجع، آموزشی، ادبی)، درسنامه‌ها (کتاب راهنما یا کتاب کار)، فیلم کوتاه، پویانمایی و موشن‌گرافی، طرح‌های گرافیگی و ایده‌ها و تجربیات موفق ارسال کنند.
 
ثبت نام و مهلت شرکت در فراخوان از ۱۰ شهریورماه لغایت ۱۰ آذرماه ۱۳۹۹ اعلام شده است و ثبت نام و ارسال آثار از طریق سامانه www.namaz.ir یا صندوق پستی: ۱۴۱۷۷۴۳۱۸۱ امکان‌پذیر است. همچنین دریافت آثار با حجم بالای mb۲۵ بعد از اخذ کد ثبت نام از سامانه صرفاً به صورت پستی مورد پذیرش می‌باشد.

نتایج فراخوان پایان آذرماه ۱۳۹۹ و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص محورهای این اجلاس از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز www.namaz.ir اعلام می‌شود. از صاحبان آثار و مقالات برتر تجلیل و گزیده‌ای از آثار، تحقیقات و تألیفات منتشر خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور در فراخوان اعطا خواهد شد.


| شناسه مطلب: 102328




نماز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران