رئیس جمهور: اولویت اول آموزش حضوری در مدارس است

رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد ترتیبی اتخاذ کنند که با توجه به بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریورماه، بهره گیری مدارس دولتی و دانش آموزان از شبکه شاد، بدون هزینه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه اولویت اول ما، آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس، با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: آموزش دانش آموزان درسال جدید با توجه به وضعیت بیماری کرونا، به صورت آموزش حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: همانطور که در ماههای گذشته و با شیوع بیماری کرونا نشان دادیم که فاصله "جان و نان"، "جان و کار"، "معیشت و سلامت" و "دیانت و سلامت" معنا ندارد، از 15 شهریور هم می خواهیم بگوییم فاصله بین "جان و تحصیل و درس خواندن" با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی، معنا ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل محروم بماند، اظهارداشت: در کنار آموزش حضوری در مدارس، ما صدا و سیما را داریم که با آموزش و پرورش همکاری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از رهبرمعظم انقلاب،مراجع تقلید، حوزه های علمیه و همه وعاظ و روحانیون که با بیانات و عملشان راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را ترویج کردند، گفت: مردم در مراسم عزاداری محرم امسال، با کنار هم قراردادن سلامت، حکمت، دیانت، عقلانیت و درایت، یک عزاداری با شکوه، خاص و استثنایی را در تاریخ ایران ثبت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عزاداری محرم امسال بهانه ای به دست دشمنان نداده است و با رعایت همه اصول دینی و بهداشتی انجام گرفت، افزود: آمار وزرای کشور و بهداشت نشان می دهد حداقل در 80 درصد مجالس عزاداری امسال، دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت شده است.


| شناسه مطلب: 102333




آموزش رئیس جمهور



مطالب مرتبط

نظرات کاربران