حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود

حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود

آخرین روز مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در اداره حج و زیارت استان قم با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آخرین روز مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روز پنجشنبه (13شهریورماه) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اداره حج و زیارت استان قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بیانات خود با اشاره به اینکه حادثه عاشورا، یک فتنه بزرگ بود به تحلیل وقایع پس از شهادت امام حسین علیه السلام پرداخت و از افشاگری زینب کبری این قهرمان رسالت به دوش در چنین روزهائی در مجلس آراسته ای که عبیدالله به عنوان جشن پیروزی بنی امیه بر خارجیها برپا کرده بود آنان را رسوا و جایگاه معنوی و مظلومیت اهلبیت را به رخ حاضران کشید.
عقیله بنی هاشم در مقابل سخن از روی حقد و تکبر ابن زیاد که گفته بود: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی فَضَحَکُمْ وَ قَتَلَکُمْ وَ أَکْذَبَ أُحْدُوثَتَکُمْ.
فرمود: زَیْنَبُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَکْرَمَنَا بِنَبِیِّهِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ طَهَّرَنَا مِنَ الرِّجْسِ تَطْهِیراً إِنَّمَا یَفْتَضِحُ الْفَاسِقُ و هو غیرنا و الحمد لله
و با هوشمندی تمام از راه امام حسین علیه السلام و شهدای کربلاءدفاع فرمود.
در کربلاء در این فتنه بزرگ فرزندان قرظة بن کعب انصاری در هر دو لشکر بودند عمرو بن قرظه در خدمت امام جانانه دفاع کرد و در آخرین لحظه از امام مظومان و سید شهیدان پرسید: أ وفیت یابن رسول الله؟ قال نعم أنت أمامی فی الجنة فأقرئ رسول الله منی السلام و أعلمه أنی فی الأثر
ولی علی بن قرظة در لشکر عمر بن سعد بود و بعد از شهادت برادرش آهنگ قتل امام حسین علیه السلام کرد!؟
این فتنه بسیار بزرگ بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود، به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام، ضمن درخواست از کارگزاران حج برای اهمیت قائل شدن به کتاب صحیفه سجادیه، عنوان کرد: ما چگونه دعا کردن را نمی دانیم و سعی کنیم دعاهایمان را از زبان امام سجاد علیه السلام به پیشگاه خداوند ببریم.
وی ضمن معرفی اجمالی دعاهای صحیفه سجادیه آنها را در پنج گروه توضیح داد.
ایشان در پایان به چند توصیه دوستانه از حاضرین درخواست کرد از فرصت تعطیلی سفر های زیارتی برای آسیب شناسی و باز مهندسی نوع خدمتگذاری به زائران استفاده کنید و به توصیه مقام معظم رهبری در رعایت حقوق زائران و برخورد متواضعانه و مهربانانه توجه بیشتر بنمائیم.




نظرات کاربران