کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد

کتاب «از مدینه تا مدینه» منتشر شد

کتاب «از مدینه تا مدینه» با ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) به همت انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «از مدینه تا مدینه» شامل مقتل عاشورا و ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) است که شامل سخنرانی محمدمهدی تاج لنگرودی بوده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.


در بخشی از این کتاب با عنوان خطبه حضرت زین‌العابدین (ع) در مسجد دمشق آمده است: «... سپس فرمود: منم پسر فاطمه زهرا(س). منم پسر بانوی بانوان. منم پسر خدیجه کبری(س). منم پسر کشته‌شده با ستم. منم پسر کسی که سرش از قفا بریده شد. منم پسر کسی که تشنه بود تا هنگام مرگ. منم پسر کسی که فرشتگانِ آسمان بر او گریستند. منم پسر کسی که جِنّ در زمین و پرندگان در آسمان برای او عزاداری کردند. منم پسر کسی که سرش بر روی نیزه گردانده می‌شود. منم پسر کسی که خانواده‌اش از عراق تا شام به اسارت برده شدند.‌ ای مردم همانا خدایی که ستایش مخصوص اوست، ما اهل بیت (ع) را به آزمایشی نیکو، آزمایش نمود به گونه‌ای، که پرچم هدایت و عدالت و تقوی را در میان ما قرار داد و پرچمِ گمراهی و بدی را در میانِ غیر ما گذاشت.


مردم با شنیدن این سخنان با صدای بلند گریستند و یزید وحشت‌زده فرمان داد، که مؤذن اذان بگوید تا سخنان حضرت قطع شود.


مؤذن گفت: «اَللهُ اَکبَر.» حضرت فرمود: «هیچ چیزی بزرگ‌تر از خدا نیست.» مؤذن گفت: «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاّ الله.» حضرت فرمود: «تمام جوارح و اعضای بدنم گواهی می‌دهد، که جز او معبودی نیست.» مؤذن گفت: «اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله.» حضرت از فراز منبر فریاد زد: «ای یزید، این محمد جَدِّ من است یا جدّ تو، اگر بگویی جَدّ توست ادعای تو دروغ است، اگر بگویی جَدّ من است پس چرا عترت او را کشتی؟» یزید جوابی نداشت و پس از اتمام اذان مشغول به نماز شد.


یادآور می‌شود؛ کتاب ٢٨٠ صفحه‌ای «از مدینه تا مدینه» به قیمت ١۴ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 102352




امام حسین مقتل



نظرات کاربران