شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی

شرایط «جهنمی» اسرای فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی

هیأت امور اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای شرایط نگهداری این اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی را فاجعه‌بار و «جهنمی» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین روز شنبه(15 شهریور ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرای فلسطینی با توجه به گرمی شدید و رطوبت بالای زندان‌ها در شرایط «جهنمی» به سر می‌برند.
به نوشته وبسایت عرب۴۸، در این بیانیه آمده است که با ورود موج جدید گرمای شدید در ده روز گذشته، شرایط اسرای فلسطینی که پیش از این نیز وخیم بود، بدتر شده و رطوبت و گرمی شدید هوا و نبود تهویه مناسب شرایط غیر قابل تحملی برای اسرا رقم زده است.
طبق این بیانیه، این شرایط به خصوص در زندان‌های «النقب»، «نفحه»، «عسقلان»، «الدمون» و «جلبوع» کاملا مشهود است.
در ادامه این بیانیه آمده است که در بسیاری از زندان‌ها، اداره زندان‌ها به اسرا اجازه خرید پنکه نمی‌دهند و به کرات در ساعاتی از روز، عامدانه آب را قطع می‌کنند. زندانیان همچنین از نوشیدن آب خنک نیز محروم هستند و همه این‌ها در شرایطی است که محیط زندان‌ها بسیار تنگ و با تراکم جمعیتی بالاست.
این بیانیه همچنین پس از آن صادر می‌شود که روز چهارشنبه هفته گذشته «داوود طلعت الخطیب» ازاسرای فلسطینی که به ۱۸ سال زندان محکوم بوده در زندان «عوفر» در نزدیکی رام‌الله به دلیل حمله قلبی و بی توجهی مدیران زندان، به شهادت رسید.
طبق آخرین آمار که در ۳۰ ژوئن منتشر شد، ۴۷۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند که ۴۱ نفر از آن‌ها زن و ۱۶۰ نفرشان نیز زیر ۱۸ سال سن دارند. تعداد ۳۶۵ نفر نیز مدت‌های طولانی است که بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران