واکنش جالب دختر سوئدی به هتک حرمت قرآن کریم در این کشور

دختر سوئدی در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در این کشور، واکنش جالبی از خود نشان داد و این اقدام وی توجه شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری العالم، در شبکه‌های اجتماعی تصویر دختری که گفته می‌شود سوئدی است، در حالی بازنشر شده که قرآن را می‌بوسد و با این اقدام، مخالفتش را با هتک حرمت کتاب آسمانی در شهر «مالمو»ی سوئد نشان می‌دهد.


حساب کاربری موسوم به «خارجی‌های سوئد» در فیس‌بوک و دیگر صفحات شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و فیس‌بوک ویدئویی از این دختر پخش کردند که می‌گوید: من سوئدی هستم و با مسلمانان مالمو ابراز همدردی می‌کنم.


وی افزود: من این کتاب را نمی‌شناسم، ولی از نظر انسانی و رأفت با مسلمانان ابراز همدردی می‌کنم. افتخار من این است که کتاب را بوسیدم و مخالف کاری هستم که اتباع دانمارک در کشورم انجام دادند.


این تصویر در روزنامه «Fria Tider» سوئد و «document.no» نروژ کار شده و بازتاب فراوانی در رسانه‌های عربی داشته است.


اوایل شهریور ماه امسال، یک راستگرای افراطی ضد دین و فرد مفسده جو به نام "دان پارک" که قبلاً نیز به جرم ایجاد نفرت بین ملت ها محکوم شده است، برای برگزاری تظاهرات ضد اسلامی در مقابل مرکز اسلامی در روسنگورد به مقامات شهری مراجعه کرد. وی قصد داشت به بهانه آزادی تجمع و تظاهرات، دست به اقدامی موهن زده و قرآن کریم را بسوزاند.


​پلیس و دادگاه اجازه این کار را به "دان پارک" نداده و بر خطر این کار برای نظم عمومی تاکید کردند. با این وجود ، این اقدام موهن فرد مفسده جو انجام شد. این برنامه توسط اعضای حزب راست افراطی دانمارک موسوم به "خط مشی سخت گیرانه " ترتیب داده شده بود.


پس از این واقعه که از سوی اعضای حزب راست افراطی دانمارک موسوم به "خط مشی سخت گیرانه " انجام شد، ناآرامی های خشونت بار گسترده از عصر جمعه (7 شهریور، 28 آگوست) منطقه روسنگورد را فراگرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران